تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۷
بازدید: ۳۰۳
کد خبر: ۲۲۳۳۹۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ضرورت ایجاد واحد‌های فرآوری مواد معدنی در آذربایجان‌غربی

‌می‌متالز - نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد اشتغال و ثروت آفرینی برای مردم منطقه از مزایای ایجاد واحد‌های فرآوری مواد معدنی است که طی سال‌های متمادی مورد غفلت قرار گرفته است.

به گزارش می‌متالز، انور حبیب‌زاده اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در بخش معادن استان آذربایجان‌غربی مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در مناطق محروم استان به ویژه در شهرستان بوکان می‌تواند زمینه رونق اقتصادی منطقه را فراهم آورد، تصریح کرد: با توجه به کاهش بارش‌ها و متاثر شدن بخش کشاوری از این امر، ضرورت دارد بخش صنعت و معدن در کنار بخش کشاورزی استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به ظرفیت‌های بخش معدنی، تسهیل در امور جذب سرمایه گذار و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای ورود سرمایه‌گذاران ضروری است.

حبیب‌زاده خام فروشی مواد معدنی را یکی از جدی‌ترین مشکلات پیش روی معادن استان عنوان کرد و گفت: خام فروشی معادن نه تنها ارزش افزوده‌ای برای استان ندارد بلکه سبب شده تا مواد معدنی به صورت خام از استان خارج و منفعت چندانی بای استان نداشته باشد.

وی با تاکید بر ایجاد واحد‌های فرآوری معدنی در استان، اعلام کرد: ایجاد اشتغال و ثروت آفرینی برای مردم منطقه از مزایای ایجاد واحد‌های فرآوری مواد معدنی است که طی سال‌های متمادی مورد غفلت قرار گرفته است.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی بر رفع موانع و مشکلات پیش روی بخش صنعت استان تاکید کرد و اظهار داشت: رعایت موارد قانونی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های کشور در راستای رونق بخش صنعت موضوعی است که نباید از آن غافل شد و انتظار می‌رود سامان صمت بیش از پیش به این مباحث ورود یابد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده