تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۲
بازدید: ۳۸۷
کد خبر: ۲۲۳۴۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیرجهاد کشاورزی:

بانک کشاورزی یار و یاور تولید بخش کشاورزی است

‌می‌متالز - بخش کشاورزی نقش بسزایی در تولید ملی و اقتصاد کشور دارد و به گفته وزیر جهاد کشاورزی بانک کشاورزی یار ویاور توسعه این بخش است.

به گزارش می‌متالز، کاظم خاوازی که صبح روز شنبه ۲۳مرداد در جلسه مجمع عمومی عادی سالانه این بانک سخن می‌گفت، با اشاره به نقش حمایتی بانک کشاورزی در توسعه بخش کشاورزی، حمایت از بهره برداران خُرد را یکی از اقدامات و دستاورد‌های این بانک برای اشتغال زایی این گروه از فعالان بخش کشاورزی دانست.

خاوازی حمایت از واحد‌های تولیدی را یکی دیگر از کارکرد‌های مهم بانک کشاورزی برشمرد و با اشاره به ضرورت مدیریت منابع آب خاطر نشان کرد:توسعه کشت گلخانه‌ای یکی از راهکار‌های حفظ منابع آبی است و با حمایت‌های بانک کشاورزی، سطح زیر کشت گلخانه‌ها در مقایسه با سال ۱۳۹۷ شش برابر شده است.

وزیر جهاد کشاورزی کمک به سیاست‌های دولت را از دیگر اقدامات بانک کشاورزی در جهت حمایت از بخش کشاورزی دانست و به موضوع تلاش برای خودکفایی گندم و خرید تضمینی این محصول استراتژیک اشاره کرد و اظهار داشت:تسهیلات پرداختی این بانک برای خرید تضمینی گندم در مقایسه با سال ۱۳۹۷ پنج برابر شده است.

وی اضافه کرد:حمایت از کشت زعفران و همکاری بانک کشاورزی با سازمان تعاون روستایی در زمینه تولید و صادرات زعفران، نجات بخش تولید کنندگان این بخش بود. خاوازی در بخش دیگری از سخنانش به کمک‌های مستقیم و غیر مستقیم بانک کشاورزی برای تأمین نهاده‌های مورد نیاز بخش کشاورزی اشاره کرد و یادآورشد:بانک کشاورزی با حمایت از شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به تأمین نهاده‌ها کمک کرد.

وی با بیان اینکه صدرو کشاورز کارت اتفاقی میمون برای بخش کشاورزی است که توسط بانک کشاورزی اجراشد افزود: این اقدام در بیشتر کشور‌های توسعه یافته با هدف مدیریت توزیع نهاده‌های کشاورزی اجرا می‌شود. خاوازی اضافه کرد: در زمینه افزایش تولید بذر نیز برای اولین بار ۵۵۰هزار تن بذر مورد دنیاز تولید کنندگان بخش کشاورزی تولید شد.

وزیرجهاد کشاورزی حمایت از تولید مرغ لاین ایرانی را یکی دیگر از اقدامات بانک کشاورزی اعلام کرد و افزود: این بانک در تولید واکسن کرونا نیز مشارکت داشت و بخشی از اعتبار مورد نیاز آن را تأمین کرد.

وی با اشاره به جریان سازی در بخش کشاورزی، حمایت بانک از سرمایه گذارانی که مسیر توسعه کشور را فراهم می‌کنند ضروری دانست و گفت: حمایت از شرکت‌های تولید کننده کود‌های غیر فسفره می‌تواند یکی از این جریان سازی‌ها باشد.

وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه سخنانش به تکلیف قانونی سایر بانک‌ها مبنی بر اختصاص ۱۵ درصد تسهیلات به بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت:در حال حاضر عملکرد دیگر بانک‌ها با این میزان فاصله دارد و ضروری است با هدف حمایت از بخش کشاورزی این موضوع از طریق مراجع ذیربط همچون شورای پول اعتبار پیگیری و اجرایی شود.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده