تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۴
بازدید: ۵۵۶
کد خبر: ۲۲۳۴۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خبر‌های جدید از افزایش سرمایه ٧٠٠٠ درصدی پتروشیمی پارس

‌می‌متالز - پتروشیمی پارس، سهام آریا ساسول را توسط یک تامین سرمایه ارزشگذاری می‌کند. با توجه به ارزش بازار آریاساسول و سهم ۴۰ هزار میلیارد تومانی پارس در این شرکت، تحولات بزرگی در سرمایه «پارس» رخ خواهد داد.

به گزارش می‌متالز، سعید محبی فرد معاون مالی و اقتصادی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در خصوص آخرین وضعیت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های پتروشیمی پارس گفت: پتروشیمی پارس از محل تجدید ارزیابی سرمایه گذاری‌های بلندمدت خود شامل سهام شرکت آریاساسول افزایش سرمایه می‌دهد و در حال حاضر باید شرکت پتروشیمی آریا ساسول ارزش گذاری شود.

وی گفت: با توجه به میزان مالکیت «فارس» در پتروشیمی پارس، این افزایش سرمایه انجام می‌شود. ارزش بازار آریاساسول بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد تومان است که حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان آن در اختیار «پارس» بوده و می‌تواند به همین میزان معادل ۷۰۰۰ درصد افزایش سرمایه بدهد و ما هم به دنبال همین مهم هستیم.

البته لازم به ذکر است ارزش روز فعلی آریاساسول نزدیک به ۱۱۰ هزار میلیارد تومان و سهم پتروشیمی پارس به نزدیک ۵۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد به عبارتی حتی ارزش سرمایه گذاری‌های بلند مدت شرکت نیز بیش از ۲۰ درصد از میزان افزایش سرمایه مورد نظر رشد داشته است.

وی گفت: در حال حاضر اقدامات اولیه یک شرکت تامین سرمایه، برای ارزش‌گذاری سهام آریاساسول آغاز شده و امیدواریم بدون مشکل و در شرایط مناسب تا پایان شهریور ماه مجمع افزایش سرمایه این شرکت انجام شود.

این مقام مسئول در خصوص مجمع عمومی عادی سالیانه پتروشیمی هلدینگ خلیح فارس نیز توضیح داد: مجمع پتروشیمی خلیج‌فارس مهرماه برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم از محل انباشته افزایش سرمایه برای هلدینگ خلیج فارس داشته باشیم.

وی گفت: البته همه این موارد به تصمیم سهامداران در مجمع برمی گردد و هیچ قطعیتی تاکنون وجود ندارد. اما انتظارمان این است که در صورت موافقت بتوانیم برای پس از مجمع عمومی، افزایش سرمایه را از محل انباشته به سرانجام برسانیم.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده