تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۴۱
بازدید: ۵۸۴
کد خبر: ۲۲۳۴۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تقسیم سود ١٩٣ تومانی در مجمع تاپیکو

‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) امروز برگزار شد و به ازای هر سهم ۱۹۳ تومان سود تقسیم کرد. مجمع اعلام کرد شرکت ۱۵۷۴۵ میلیارد تومان سود قابل تقسیم دارد که از آن ۱۵۷۲۹ میلیارد تومان تقسیم شد.

به گزارش می‌متالز، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) امروز برگزار شد و به ازای هر سهم ۱۹۳ تومان سود تقسیم کرد. مجمع اعلام کرد شرکت ۱۵۷۴۵ میلیارد تومان سود قابل تقسیم دارد که از آن ۱۵۷۲۹ میلیارد تومان تقسیم شد.

مهم‌ترین موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است:

برای ورود ستاره خلیج فارس به بورس، باید شرایط احراز شود و باید با سایر سهامداران به توافق برسیم. نمی‌توان زمان دقیق برای آن تعیین کرد، اما امیدواری ما بسیار زیاد است. این موضوع بسیار پیگیری می‌شود و کار‌های مقدماتی زیادی نمانده است.

شرکت سهامی عام شده و تجزیه سهام هم صورت گرفته است. پذیرش مشروط هم شده، اساسنامه بورسی هم به ثبت رسیده است، اما گیر ما این است: به دلیل اینکه ۲.۳ میلیارد یورو تسهیلات دارد کل سهام تاپیکو و اهداف نزد پالایش پخش وثیقه است که پالایش پخش هم آن را وثیقه کرده است و ما سهام آزاد نداریم.

باید بپذیریم که ۴ میلیارد یورو بدهی دارد. هزینه مالی ما ۶۴۰۰ میلیارد تومان است با احتساب استهلاک حدود ۱۱ هزار میلیارد است. ۳۸۵ میلیون یورو از تسهیلات خود را پرداخت کرد و این رقم در نه ماهه است.

ضایعات نفت ستاره هیدروژن است و به دلیل اینکه شرکت پالایش نداریم هیدوژن ما فلر می‌شود، ما در نظر داریم یک واحد آب اکسیژنه تاسیس کنیم. یک واحد پنتان هم در دست مطالعه داریم تا از هیدروژن استفاده شود. پالایش بندرعباس با طرحی که دارد به هیدروژن ما نیاز دارد.

افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی برای شرکت‌های زیر مجموعه شستا وجود دارد و در دستور کار است و باید پروسه آن طی شود. عدد آن برای تاپیکو حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان است.

در هلدینگ‌های چندرشته‌ای مثل تاپیکو پیش بینی سود هر سهم برای شرکت کمی دشوار است.

مطالبات از آبادان: تسویه مطالبات ما به دلیل سهامدار عمده بودن تاپیکو، کار دشواری بود. به همین دلیل برنامه افزایش سرمایه داریم که انتظار داریم طی دو سه ماه آینده مجمع آن را برگزار کنیم. لازم به ذکر است که آبادان روند سودآوری خوبی را شروع کرده است.

ما نیاز به افزایش سرمایه در تاپیکو داریم، زیرا زیرمجموعه‌های ما نیاز به افزایش سرمایه دارند.

در جریان برگزاری مجمع، دبیر مجمع گفت: ما تاکنون مطالبات سوخت شده نداشته ایم. شرکت در خصوص پرونده مطروحه در mpc تمام تلاش خودش را می‌کند تا این موضوع را رفع کرده و به نفع تاپیکو تمام شود.

منبع: بورس امروز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده