تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۹
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۲۲۳۴۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل سبدگردان «داریوش» تاکید کرد:

«خاندوزی»، مناسبترین گزینه برای تصدی وزارت اقتصاد و دارایی

‌می‌متالز - شرایط آرام و رو به رشد بازارسرمایه بر پایه مسایل بنیادی، انجام عرضه‌های اولیه، بهبود شرایط معاملاتی و افزایش مشارکت عمومی همگی در سایه انتخاب فرد شایسته در مقام وزیر اقتصاد محقق می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مدیر عامل سبدگردان «داریوش» با بیان مطلب فوق گفت: مشکلات بازارسرمایه پس از انتخاب دولت رییس سیزدهم و تعیین رییس جمهور کمرنگ و ثبات در بازار سرمایه پررنگ شد. وضعیت نرخ سود بانکی معقول‌تر از گذشته است و شرکت‌ها با عملکرد بهتری نسبت به گذشته رو به رو هستند. مجموع این شرایط اجازه می‌دهد تا افت قبلی به آرامی جبران شود؛ البته نباید رشد‌هایی مانند رشد‌های سال قبل را انتظار داشت، زیرا آن رشد‌ها معقول و به نفع اقتصاد نبود.

همایون دارابی، انتخاب احسان خاندوزی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد و دارایی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اقتصاد ما اکنون در شرایط پیچیده و سختی است، در این شرایط جوان بودن فرد متصدی وزارت اقتصاد ویژگی مهمی محسوب می‌شود که اکنون پیش روی مجلس شورای اسلامی است.

او با اشاره به برنامه‌های خاندوزی در خصوص بازار سرمایه گفت: این برنامه‌ها به ویژه در موضوع تامین مالی تولید، تسهیل ورود شرکت‌ها به بازار و ارتقای جایگاه بازار سرمایه در نظام اقتصادی کشور است که از طرف فعالان بازار با استقبال خوبی مواجه شده است.

مدیر عامل سبدگردان «داریوش» تاکید کرد: به نظر من خاندوزی از بین دیگر افراد معرفی شده، مناسب‌ترین گزینه برای وزارت اقتصاد و دارایی است. این حضور می‌تواند حمایت از برای بازارسرمایه باشد و با حفظ ثبات مدیریتی در بازارسرمایه فرصتی دهند تا بازار د ر فضای ارامش کنونی و شرایط رو به رشدی که دارد، به کار خود ادامه دهد و نقش مهم‌تری را بتواند در اقتصاد کشور ایفا کند.

این تحلیلگر ارشد بازارسرمایه اضافه کرد: خاندوزی از بدنه کارشناسی است به این معنی که حدود ۸ سال در مرکز پژوهش‌های مجلس فعالیت کرده است. او طی این دوره در تنظیم حداقل ۷ برنامه از برنامه‌های بودجه و حدود ۲ برنامه توسعه‌ای مشارکت کرده که تجربه بسیار با ارزشی است. خاندوزی نماینده مجلس شورای اسلامی و نایب رییس کمیسیون اقتصادی نیز بوده و به خصوص طی یک سال اخیر با مسایل اقتصادی به ویژه بازار سرمایه درگیر بوده و این بازار را از نزدیک می‌شناسد.

دارابی بیان کرد: آشنایی کامل وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد و دارایی با نظام بانکی و مالیاتی کشور و اعتقاد او به نظرات جمعی از دیگر نقاط قوت وی است. با توجه به این نکات به نظر من وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد و دارایی رای اعتماد بالایی از مجلس کسب خواهد کرد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده