تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۲۶
بازدید: ۲۸۲
کد خبر: ۲۲۳۴۹۹
سرویس خبر : انرژی
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

وزیر پیشنهادی نیرو می‌تواند وعده‌های خود را عملیاتی کند

‌می‌متالز - نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو با دو چالش جدی در حوزه آب و برق روبرو است و وزیر نیرو دولت سیزدهم برای تحقق وعده‌های که داده شده بایستی با سرعت نسبت به اجرایی کردن برنامه‌های خود اقدام کند.

به گزارش می‌متالز، احمد مرادی درباره چالش‌های وزارت نیرو و اینکه آیا وزیر پیشنهادی نیرو می‌تواند مشکلات پیش آمده در بخش‌های آب و برق را حل کند، اظهارداشت: طی سال‌های اخیر کمبود آب و برق را مردم لمس کردند و خواهان اصلاح وضع موجود هستند؛ قانونگذار مشخص کرده است که دولت به میزان ۳۰ درصد به سمت شیرین سازی آب دریا حرکت کند و همچنین از ظرفیت سد‌ها استفاده کند تا هیچ منطقه‌ای از کشور با کمبود و بحران آب مواجه نشود، اما به دلیل بی توجهی دولت گذشته این اتفاق نیفتاد و نتیجه آن قطعی آب در برخی از شهر‌ها بود.
وی ادامه داد: قانونگذار بر اساس برنامه ششم، دولت را مکلف کرده بود که ۲۵ هزار مگاوات برق را به ۶۵ هزار مگاوات برق فعلی، اضافه کند که این اتفاق هم دنبال نشد و این در حالی است که توانایی افزایش تولید برق در کشور وجود داشت؛ عدم توجهی به این امر سبب شد که سال گذشته و سال جاری شاهد قطعی برق شویم.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای گفت: علی اکبر محرابیان؛ وزیر پیشنهادی نیرو برای دو چالش بزرگ وزارت نیرو (تامین آب و برق) برنامه ۴ ساله‌ای تدوین کرده که در راستای آن می‌توان بین ۳۵ تا ۴۰ هزار مگاوات به برق کشور اضافه کرد.
وی ادامه داد: برنامه ارایه شده وزیر پیشنهادی، بسیار خوب، جامع و قابل قبول است و قطعا در یک دوره ۴ ساله می‌توان وعده‌های داده شده را محقق کرد و از آنجا که کارنامه وزیر پیشنهادی در حوزه صنعت و معدن بسیار خوب بوده است می‌توان پیش بینی کرد که محرابیان در وزارت نیرو و به خصوص تامین برق می‌تواند فعالیت‌های بزرگی انجام دهد.
مرادی افزود: وزیر پیشنهادی نیرو در جلسه‌ای که با کمیسیون انرژی مجلس داشت پیشنهاد کرد که صنایع، برق اختصاصی خود را داشته باشند؛ این امر می‌تواند در مدیریت توزیع برق بسیار اثرگذار باشد؛ برنامه‌های عنوان شده محرابیان به صورت کامل و در مدت ۴ سال قابل اجرا است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده