تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۷
بازدید: ۲۹۶
کد خبر: ۲۲۳۵۶۰
سرویس خبر : انرژی

احتمال بازگشت قطعی برق در اصفهان؛ خاموشی‌های بی‌برنامه نداریم

‌می‌متالز - سخنگوی شرکت برق اصفهان با بیان اینکه با متعادل شدن هوا، خاموشی‌های بی‌برنامه را نخواهیم نداشت، گفت: در صورت افزایش بار شبکه به علل مختلف شاهد خاموشی‌های با برنامه خواهیم بود.

به گزارش می‌متالز، سیدمحمدرضا نوحی، با اشاره به امکان بازگشت خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده، اظهار داشت: از امروز تعطیلی ۵ روزه بانک‌ها، ادارات، اصناف و مراکز تجاری تمام شده و به روال عادی بازگشته‌اند.

وی افزود: طبق پیش‌بینی هواشناسی وزش باد و کاهش دمای هوا در استان اعلام شده بود که تا کنون باوجود خنکی هوا وزش بادی را نداشتیم و در صورت افزایش بار شبکه شاهد خاموشی‌های با برنامه خواهیم بود.

سخنگوی شرکت برق اصفهان با بیان اینکه با متعادل شدن هوا، خاموشی‌های بی‌برنامه را نخواهیم نداشت، گفت: روز گذشته خارج از شهر اصفهان یک مورد قطعی برق بی برنامه کوتاه در اثر رله فرکانسی گزارش شد.

وی ادامه داد: با اینکه تا پایان شهریور برق ماینر‌های رمز ارز قطع است، ولی مصرف دستگاه‌های ماینر غیر مجاز ما را در تولید برق با مشکل مواجه کرده و باید دید از مهر ماه که این دستگاه‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کنند چه اتفاقی خواهد افتاد هر چند که شرایط آب و هوایی تغییر می‌کند و بار شبکه نیز کاهش می‌یابد.

نوحی تصریح کرد: دستگاه‌های ماینر باعث افزایش بار شبکه می‌شوند و در اصفهان حدود ۵۵ مگابایت برق مصرفی را به خود اختصاص می‌دهند و متاسفانه هنوز هم همه آن‌ها شناسایی نشده و تعدادی به صورت غیر مجاز در حال فعالیت هستند.

سخنگوی شرکت برق اصفهان با اشاره به میزان تولید و مصرف برق روز گذشته در اصفهان، اظهار داشت: دیروز ۳۸۷۷ مگابایت تولید و ۴۸۸۹ مگابایت مصرف داشتیم که مقدار ۱۰۱۲ مگابایت از شبکه ملی برق وارد شبکه برق استان شده است.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم تعطیلی ادارات، بانک‌ها و اصناف روز گذشته میزان برق مصرفی در استان بسیار بالا بود به طوری که بیش از ۱۰۰۰ مگابایت برق وارد استان شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده