تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۰
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۲۲۳۵۶۵
سرویس خبر : انرژی

قطعی برق؛ معضل جدید شهروندان نطنزی/ زندگی مردم مختل شده است

‌می‌متالز - قطعی برق به معضل جدید شهروندان نطنزی تبدیل شده به نحوی که زندگی مردم دچار اختلال شده است.

به گزارش می‌متالز، در هفته گذشته شاهد قطعی مکرر برق و خاموشی در شهر‌های نطنز و بادرود و سایر مناطق این شهرستان بودیم که این امر موجب نارضایتی مردم و وارد آمدن خسارت‌های فراوان برای برخی شهروندان شده است.

قطعی برق بر اساس برنامه صرفه‌جویی کشوری در تمام شهرستان‌های استان اصفهان دیده می‌شود، اما این امر در بخش کویری بادرود به یک معضل بدل شده بود چرا که تکرار خاموشی‌ها و قطعی‌های چند باره برق، بسیار زیاد بود. مردم و صاحبان مغازه‌ها را کلافه کرده بود.

مردم از یک سو نگران لوازم خانگی خود هستند که با سوختن آن‌ها دیگر توانایی خرید را ندارند و از سوی دیگر گرمی هوا و خاموشی‌های مکرر آن‌ها را عصبانی و ناراضی کرده است و هیچ مسئولی نیز پاسخگوی آنان نیست.

حداقل خواسته مردم شهرستان نطنز از امور برق استان و شهرستان این است که برنامه قطعی برق را پیشاپیش از طریق یک منبع موثق و قابل دسترسی برای عموم اعلام شود تا مردم و کسبه نسبت به امورات خود برنامه ریزی داشته باشند.

شهروندبا بیان اینکه در هفته گذشته تقریباً هر روز برق محله به مدت دو ساعت قطع می‌شد، اظهار داشت: قطعی مکرر برق برنامه زندگی را برای ما و دیگر شهروندان نامنظم کرده بود.

وی با بیان اینکه اعمال خاموشی‌ها در برق منازل مسکونی اگرچه اخیراً کاهش‌یافته، اما اثرات آن در معابر شهری همچنان پابرجا است، گفت: مردم نگران لوازم صوتی تصویری، برقی، یخچال و ... هستند که در صورت نوسانات برق ممکن است دچار خسارت شوند و این خسارات بعضاً برای مردم که با این شرایط اقتصادی روبرو هستند، غیر قابل جبران می‌شود.

شهروند نطنزی اظهار داشت: اگر اداره برق به صورت منظم‌تر این خاموشی‌ها را اعلام می‌کرد و یا حداقل در کاهش آن‌ها تلاش می‌شد باز هم می‌توانستیم آن‌ها را تحمل کنیم، اما اینکه کسی به فکر مردم نباشد، به خصوص خساراتی که ممکن است از خاموش و روشن شدن مکرر لوازم برقی پدید آید، دشوار است.

یک صاحب مغازه پروتئینی در بادرود به خبرنگار تسنیم گفت: قطعی برق معابر و مغازه خسارت‌هایی را به یخچال و فریزر وارد می‌کند و قطع و وصل شدن شبکه توزیع برق چه‌بسا به تجهیزات برقی نیز خسارت‌های سنگینی را وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خاموشی و قطعی برق بر خرید روزانه و شبانه ما تاثیرگذار است، افزود: مسوولان باید برای جبران این خسارت‌ها تمهیدات ویژه‌ای را بیندیشند در حالی که هیچ نهادی مسوولیت آن را بر عهده نگرفته است.

دیگر شهروندی که در خیابان امام شهر بادرود مغازه دارد، نیز درباره مشکلاتی که برای او و کسب و کارش پیش آمده است، گفت: قطعی برق باعث دردسر برای ما شده است؛ مشتری آب میوه می‌خواهد به دلیل نبودن برق نمی‌توانم در اختیارشان بگذارم چرا مسئولین مربوطه پیگیری نمی‌کنند؟ نوسانات برق باعث می‌شود وسیله‌های برقی مان از بین می‌رود. گرچه هر دفعه قطعی پیش می‌آید، بعد از یکی دوساعت وصل می‌شود، ولی باید به این مشکل اساسی بپردازند.

با تلاش مسوولان اداره برق استان اصفهان و شهرستان نطنز، وضعیت برق به حد پایدار رسیده و چند روزی است که مشکل قطعی برق در سطح شهرستان نطنز وجود ندارد.

البته انتظار می‌رود مسوولان نسبت به بروزرسانی دکل‌ها و رله‌های برق در محدوده بخش کویری بادرود اقدام کنند چرا که یکی از علل اصلی قطعی‌های برق پیاپی در هفته گذشته ضعیف بودن رله‌ها و مستهلک بودن آن‌ها بود.

علیرضا حیدری نیز با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته قطعی برق در مشترکان خانگی کاهش داشته است، اظهار داشت: قطعی برق، اما در معابر شهری همچنان اثرات خود را دارد و سعی شده است که از بخش خانگی کمتر قطعی برق داشته باشیم.

رئیس اداره برق منطقه بادرود با بیان اینکه مردم نگران خسارت به وسایل برقی منازل خود هستند، افزود: برای برخی از مردم جبران خسارت ممکن است موضوعی غیرقابل جبران باشد و بر همین اساس تمام تلاش خود را بر قطعی منظم برق به کار گرفتیم.

وی با بیان اینکه در راستای به روز رسانی تجهیزات برق‌رسانی نیز تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم، افزود: برنامه قطعی برق به صورت متمرکز از مرکز استان اطلاع‌رسانی می‌شود و با بهبود عملکرد تمام تلاش خود را برای قطعی برق احتمالی بر اساس برنامه‌ریزی منظم به کار می‌گیریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده