تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۴۹
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۲۲۳۵۹۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
حسینی‌کیا:

قیمت‌سازی بورس و لیدر‌های تولیدکننده فولاد، بازار را نابسامان کرد

‌می‌متالز - نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: در حال حاضر بورس و لیدر‌های تولیدکننده فولاد با قیمت‌سازی، بهای محصولات فولادی را افزایش می‌دهند در این شرایط تولیدکنندگان کوچک نیز خود را با قیمت‌ها تطبیق خواهند داد.

به گزارش می‌متالز، سیدجواد حسینی کیا با انتقاد از گرانی ورق‌های فولادی گفت: هرچند بخشی از نابسامانی بازار فولاد ناشی از قطعی برق واحد‌های تولیدی در ماه گذشته است، اما نباید نقش مافیا را نادیده گرفت.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر بورس و لیدر‌های تولیدکننده فولاد با قیمت‌سازی، بهای محصولات فولادی را افزایش می‌دهند در این شرایط تولیدکنندگان کوچک نیز خود را با قیمت‌ها تطبیق خواهند داد.

وی اضافه کرد: از آنجا که محصولات ابتدایی زنجیره فولاد ارزان قیمت و معاف از مالیات است، تولیدکنندگان تمایل به خام فروشی و صادرات به سایر کشور‌ها دارند که این موضوع ارزش افزوده چندانی برای کشور به همراه ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم مچینگ و مجوز‌های کاغذی را دلیل دیگر نابسامانی بازار فولاد دانست و ادامه داد: برخی از واحد‌های تولیدی خریدار فولاد از بورس، به معنای واقعی تولید نداشته و محصولات فولادی خریداری شده را می‌فروشند که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای این مشکلات و حذف واسطه‌ها جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده