تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۲۰
بازدید: ۳۸۵
کد خبر: ۲۲۳۶۱۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
در پی مشکلات فورد

تحویل برونکو و موستانگ به تعویق افتاد

‌می‌متالز - شرکت فورد موتور تحویل کراس اوور برقی موستانگ Mach-E و برخی شاسی بلند‌های مدل برونکو، دو خودروی جدید و بسیار معروف خود را به دلیل مشکلات تولید به تعویق انداخت. این خودروساز هفته گذشته تایید کرد مشکلی را در سقف‌های رنگی قالب‌گیری شده، روی هزاران خودروی SUV فورد برونکو که تا به امروز ساخته شده است شناسایی کرده است که این امر بر تولید آن تاثیر منفی می‌گذارد و تاریخ تحویل به مشتریان را ماه‌ها به تاخیر می‌اندازد.

به گزارش می‌متالز، با توجه به پیام‌هایی که به نمایندگی‌ها و مشتریان داده شده و از سوی سخنگوی شرکت تایید شده است، این خودرو‌ها دارای مشکل کیفی هستند که وقتی در معرض آب و رطوبت شدید قرار گیرند می‌توانند ظاهر نامطلوبی ایجاد کنند که به گفته فورد، این امر بر عملکرد خودرو تاثیر نمی‌گذارد. به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از CNBC، انتظار می‌رود از ماه اکتبر به صاحبان فعلی این خودرو‌ها سقف جایگزین به صورت رایگان ارسال شود. به مشتریانی نیز که هنوز منتظر سفارش‌های خود هستند تاریخ تحویل جدید آن‌ها در ماه‌های آینده اطلاع داده می‌شود. به گفته این شرکت، برخی سفارش‌ها از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ به تعویق می‌افتد و زمان تحویل آن‌ها هم به ۲۰۲۲ تغییر خواهد کرد. فورد در یکی از پیام‌هایی که در تالار گفت‌وگوی آنلاین برونکو ارسال شد، اعلام کرد که در نتیجه چالش‌های مداوم در مورد سقف خودرو، ما نسبت به سال قبل خودروی برونکو مدل ۲۰۲۱ کمتری تولید خواهیم کرد. مشکل سقف، چند روز پس از آن مطرح شد که فورد اعلام کرد در حال آماده‌سازی برای اطلاع‌رسانی به مشتریان آینده موستانگ

Mach-E است که به دلیل کمبود جهانی تراشه‌های نیمه‌هادی، تحویل خودرو‌های آن‌ها ممکن است حداقل شش هفته به تعویق بیفتد. از نظر ظاهری طراحی این خودرو کاملا برگرفته از نسخه کوپه است. این شباهت را خصوصا در چراغ‌های جلو و عقب می‌بینیم و جلوپنجره خودرو کاملا بدون منفذ طراحی شده است. در کل می‌توان این کراس‌اوور کوپه را خودرویی عضلانی دانست که با ظاهر خشن خود سعی دارد توانایی‌های فنی خود را نیز به رخ بکشد.

فورد در بیانیه‌ای اظهار کرد: کمبود جهانی نیمه‌هادی‌ها همچنان بر خودروسازان جهانی و سایر صنایع در همه نقاط جهان تاثیر می‌گذارد. ما در حال همکاری نزدیک با همه تامین‌کنندگان اصلی خود برای رفع محدودیت‌های تولید ناشی از این کمبود نیمه‌هادی جهانی هستیم تا بتوانیم به ساخت خودرو‌های Mach-E ادامه دهیم و آن‌ها را در اسرع وقت به مشتریان خود تحویل دهیم. فورد و دیگر خودروسازان امسال به دلیل کمبود تراشه، تولید خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌اند که طبق نظر شرکت مشاوره‌ای

AlixPartners، در غیر این صورت می‌توانست درآمد ۱۱۰میلیارد دلاری برای صنعت خودرو داشته باشد. سعید دیپ، سخنگوی فورد گفت هزینه تعویض سقف‌ها و سایر اقدامات قابل توجه نیست. در ماه ژوئیه، فورد پیش‌بینی سالانه خود را برای سود تعدیل شده قبل از کسر مالیات حدود ۵/ ۳ میلیارد دلار افزایش داد و به ۹ تا ۱۰میلیارد دلار رساند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده