تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۰۶
بازدید: ۵۰۶
کد خبر: ۲۲۳۹۵۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

معیار‌های خرید بهترین پنجره دوجداره

‌می‌متالز - تمامی پنجره‌های دوجداره به یک میزان قادر به حفظ انرژی و جلوگیری از ورود صدا به داخل ساختمان نیستند. این توانایی تحت تاثیر عواملی نظیر متریال، یراق آلات و طراحی بکار رفته در پنجره دوجداره است.

به‌ گزارش می‌متالز، امروزه یکی از معضلات زندگی شهری، انواع سر و صدا‌های حاکم بر آن است. اما با استفاده از پنجره دوجداره این مشکل تا حد بسیاری کم شده است. آلودگی صوتی تحت تاثیر عوامل مختلفی بوجود می‌آید و رد هر منطقه متفاوت است. بدین شرح که میزان آلودگی صوتی کنار اتوبان شلوغ با آلودگی صوتی خیابان شلوغ و پر رفت و آمد کاملا متفاوت است که متناسب با همان‌ها نیز پنجره دوجداره مناسب آن منطقه ساخته شده است.


خرید بهترین پنجره دوجداره


علاوه بر کاهش آلودگی صوتی، پنجره دوجداره در حفظ انرژی و جلوگیری از هدر رفت آن نقش بسزایی دارد. این موضوع خصوصا در فصل سرما بسیار حائز اهمیت است. پنجره‌های معمولی نمیتوانند از ورود سرما و سوزش به خانه جلوگیری کنند در نتیجه شما باید بیشتر از وسایل گرمایشی برای حفظ گرمای خانه استفاده کنید. در پی این استفاده زیاد نیز باید هزینه‌های زیادی برای مصرف انرژی از جمله گاز بپردازید.

با اینحال تمامی پنجره‌های دوجداره به یک میزان قادر به حفظ انرژی و جلوگیری از ورود صدا به داخل ساختمان نیستند. این توانایی تحت تاثیر عواملی نظیر متریال، یراق آلات و طراحی بکار رفته در پنجره دوجداره است. از انواع بهترین پنجره دوجداره با توجه به نوع بازشو میتوان به پنجره دوجداره ثابت، تک حالته، دوحالته، کشویی، فولکس واگنی، آکاردئونی، فرانسوی، کمانی، خلیجی، دایره‌ای (محوری)، کلنگی و سایه بانی اشاره کرد.

تفاوت میان پنجره دوجداره و upvc و مزیت هر کدام


پنجره دوجداره بر اساس نوع پروفیل بکار رفته در آن شامل دو نوع upvc و آلومینیومی میباشد. مقایسه میان این دو نوع پنجره از جمله شایعترین مواردی است که در حوزه پنجره دوجداره صورت میگیرد. اگر به دنبال مقاوم‌ترین پنجره upvc هستید باید این مورد را در نظر داشته باشید که پنجره UPVC و پنجره آلومینیومی از نظر مقاومت، عایق بودن، میزان اشتعال، زیبایی، حفظ محیط زیست، امنیت و ... با یکدیگر تفاوت دارند که در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها میپردازیم.


مقاومت


یکی از مشکلات شایع پنجره آلومینیومی ایجاد پوسیدگی و خوردگی است که به مرور زمان نیز تغییر رنگ میدهد. در شرایط آب و هوایی سخت امکان شکست فریم‌های این پنجره وجود دارد و مقاومت پایینی در مقابل آلودگی طبیعی هوا، گازها، کود‌های شیمیایی و ... از خود نشان میدهد. در مقابل، پنجره UPVC از مقاومت نسبت بالاتری نسبت به پنجره آلومنیومی و پوسیده نمشود. علت آن نیز این میباشد اتصالات در این نوع پنجره به یکدگر جوش خورده هستند.


عایق بودن


همانطور که میدانید آلومینیوم از انواع فلزات محسوب میشود. از جمله ویژگی‌های بارز فلز‌ها رسانایی بالای آن‌ها در انتقال انرژی (گرما، سرما، الکتریسیته و ...) است. درنتیجه این پنجره گرما را از خود عبور میدهد. برای رفع این مشکل متریالی به پنجره آلومینیومی افوزده شده است که در آخر به آن پنجره ترمال بریک گفته میشود. اما به طور طبیعی پنجره upvc عایق حرارت است. از جمله ویژگی‌های این پنجره استفاده از پروفیل‌های چند حفره‌ای در ساخت آن است. این حفره‌ها با نوعی عایق مخصوص پر میشود که این امر عایق بودن پنجره را تقویت می‌کند.

همچنین به دلیل عایقیت پاینی که پنجره آلومینیومی دارد در هنگام تغییرات دمایی و تفاوت دما در داخل و خارج از خانه باعث ایجاد میعان بر روی پروفیل خود میگردد که مرور زمان موجب آسیب به پنجره میشود. اما پروفیل‌های UPVC به دلیل اینکه عایق حرارتی هستند مانع از ایجاد میعان می‌شوند.


میزان اشتعال


پنجره UPVC در برابر حرارت مقاومت بسیار بالایی دارد و در دما‌های بالا ممکن است آتش بگیرند. اما پنجره آلومینیومی اگر در معرض حرارت و آتش قرار گیرند به شدت آسیب خواهند دید و مقاومت کمتری نسبت به یو پی وی سی دارند.

پنجره ترمال بریک چیست؟


پنجره ترمال بریک از جمله فناوری‌های پیشرفته امروزه است که به منظور افزایش میزان عایق بودن پنجره دوجداره آلومینیومی استفاده میشود. همانطور که اشاره شد فلز آلومینیوم رسانای گرما است و حرارت را از خود عبور میدهد. برای حل این مشکل از ترمال بریک استفاده میشود. ترمال بریک در میان دو قسمت آلومینیومی قرار میگیرد تا از انتقال حرارت و گرما به درون ساختمان‌ها جلوگیری نماید.

همانطور که از نام پنجره ترمال بریک نیز مشخص است این پنجره با شکست حرارتی یکی از انواع پنجره‌های عایق در برابر حرارت محسوب می‌شود. پنجره ترمال بریک به دلیل دارا بودن لاستیک پلی آمید میان جدار داخلی و خارجی پروفیل امکان نفوذ گرما، سرما و لرزش را به حداقل کاهش میدهد. تیغه پلی آمید مانع انتقال حرارت می‌شود، به همین جهت عنوان ترمال بریک را به این پنجره‌ها نسبت داده اند.


منبع: باشگاه در و پنجره و نما

عناوین برگزیده