تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۶
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۲۲۵۱۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بررسی روند تولید جهانی سنگ آهن

‌می‌متالز - انتظار می‌رود تولید جهانی سنگ آهن در سال‌های آینده شتاب گیرد. موسسه فیچ پیش بینی کرده نرخ رشد جهانی تولید سنگ آهن در سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ به طور متوسط ۳.۶ درصد باشد، در حالی که در ۵ سال گذشته منفی ۲.۳ درصد بوده است. به گفته این موسسه تحقیقاتی، این امر تولید سالانه را تا سال ۲۰۲۵ حدود ۵۷۱ میلیون تن در مقایسه با سال ۲۰۲۰ افزایش می‌دهد و رشد عرضه عمدتا توسط برزیل و استرالیا خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، شرکت معدن برزیلی واله برنامه‌های توسعه تهاجمی دارد، در حالی که شرکت‌های استرالیایی، از جمله بی اچ پی، ریو تینتو و فورتسکیو، سود‌های فعلی خود را مجددا در افزایش تولید سرمایه گذاری می‌کنند. این امر به رکودی که از زمانی که قیمت سنگ آهن به پایین‌ترین حد خود در دهه گذشته رسیده بود یعنی ۵۵ دلار در تن در سال ۲۰۱۵، پایان می‌دهد.

برآورد شده که تولید سنگ آهن در استرالیا به طور متوسط سالانه ۱.۸ درصد در طول سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ افزایش یابد. این موسسه انتظار دارد تولید سنگ آهن چین در ۳ تا ۴ سال آینده افزایش یابد، زیرا این کشور برای افزایش خودکفایی و کاهش واردات از استرالیا تلاش می‌کند. بدین ترتیب پیش بینی شده که تولید تا سال ۲۰۲۵ قبل از اینکه بار دیگر کاهش یابد به ۱.۰۷ میلیارد تن برسد.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده