تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۲
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۲۲۵۲۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون امور معادن وزارت صمت:

سیمان تحت کنترل است

‌می‌متالز - کشاورز گفت: با شکل گیری بورس کالا و ورود کارخانجات سیمان در بورس توانستیم قیمت سیمان را کنترل کنیم.

به گزارش می‌متالز، معاون امور معادن وزارت صمت گفت: یکی از دغدغه‌هایی که از چندماه گذشته گریبان وزارت خانه صمت و مردم ایران را گرفته افزایش قیمت سیمان است که به علت کاهش و قطعی مکرر برق صورت گرفته به طوری که کاهش تولید سیمان را در پی داشته است به گونه‌ای که در ماه‌های تیر و مرداد تولیدمان به یک سوم کاهش پیدا کرده است.

معاون امور معادن وزارت صمت در ادامه افزود: خوشبختانه یکی از اهداف و راهکار‌هایی که وزیر صنعت، معدن و تجارت از بدو ورودشان به وزارت خانه پیگیر آن بود همین بحث سیمان بود. طی چند روز گذشته مکررا جلساتی در این خصوص برگزار شد.

کشاورز اظهار داشت: مقرر شد کلیه واحد‌های تولیدی سیمان و کارخانجات سیمان در بورس کالا ثبت نام کنند و من بعد به هیچ عنوان خارج چرخه بورس کالا عرضه‌ای به صورت غیر بورسی صورت نگیرد.

وی تاکید کرد: جلسات متعددی با همکاران وزارت نیرو داشته ایم و خوشبختانه وضعیت به نسبت اواخر تیرماه و اوایل مرداد ماه مقداری بهتر شده و تولیدمان تقویت شده است. با شکلگیری بورس کالا و ورود کارخانجات سیمان به بورس ما توانستیم وضعیت را مقداری کنترل کنیم.

معاون امور معادن وزارت صمت همچنین گفت: امیدوار هستیم با ثبت نام تمامی کارخانجات تولید کننده سیمان و کلیه عاملین خریداری و مصرف کننده سیمان در بورس کالا بتوانیم به زودی حداقل ظرف یک ماه تا دو ماه آینده به قیمت‌های قبل برگردانیم.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده