تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۶
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۲۲۵۲۹۴
سرویس خبر : انرژی

افزایش تولید نفت اوپک به بالاترین رقم از آوریل ۲۰۲۰

‌می‌متالز - سیزده عضو اوپک روی هم رفته ۲۶.۹۳ میلیون بشکه در روز در ماه اوت تولید کرده‌اند که ۲۱۰ هزار بشکه در روز نسبت به تولید در ماه گذشته افزایش داشته است.

به گزارش می‌متالز، اوپک در ماه اوت بالاترین میزان تولید نفت را از آوریل ۲۰۲۰ داشت که نتیجه توافق ائتلاف اوپک پلاس برای افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید از ابتدای ماه گذشته بود.

اطلاعات شرکت‌های نفتی و ردیابی نفتکش‌ها نشان می‌دهد سیزده عضو اوپک روی هم رفته ۲۶.۹۳ میلیون بشکه در روز در ماه اوت تولید کرده‌اند که ۲۱۰ هزار بشکه در روز نسبت به تولید در ماه گذشته افزایش داشته است.

اگرچه افزایش تولید نفت اوپک ادامه دارد، ولی این افزایش در ماه اوت به خاطر کاهش تولید و صادرات در برخی کشور‌های عضو، پایین‌تر از حد انتظار بود.

افزایش تولید نفت اوپک در شرایطی صورت گرفت که ائتلاف اوپک پلاس در هجدهم ژوئیه تصمیم گرفته بود ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه در روز به تولید نفت خود اضافه کند. این قرارداد تا پایان ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت.

بزرگترین تولیدکنندگان اوپک در حاشیه خلیج فارس تولید خود را در ماه اوت بالابردند. عربستان ۱۸۰ هزار بشکه در روز به تولید خود افزود که بیشترین افزایش تولید در میان اعضای اوپک است. عراق دومین تولیدکننده بزرگ اوپک صادرات خود را افزایش داده است. امارات هم که در ماه گذشته مذاکرات را متوقف کرده بود ۴۰ هزار بشکه در روز به سهمیه تولید خود افزود.

ولی توقف تولید در نیجریه و لیبی عرضه نفت اوپک به بازار را محدود کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده