تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۲۲۵۳۰۵
سرویس خبر : انرژی

پاکستان ۳۰۵ میلیون دلار در بخش نفت امارات سرمایه‌گذاری می‌کند

‌می‌متالز - شرکت نفت دولتی پاکستان حدود ۳۰۵ میلیون دلار برای اکتشاف نفت خام و گاز طبیعی در آب‌های امارات در خلیج فارس سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزار می‌متالز، امارات متحده عربی برای اولین بار یک امتیاز انحصاری نفتی به شرکت‌های پاکستان داده است.

طبق گزارش شرکت نفت ملی ابوظبی (ادنوک)، گروهی به رهبری شرکت نفت دولتی پاکستان حدود ۳۰۵ میلیون دلار برای یافتن نفت خام و گاز طبیعی در آب‌های امارات در خلیج فارس سرمایه‌گذاری می‌کنند.

ادنوک در حال گسترش میادین نفتی خود است و از شرکایش برای یافتن ذخایر جدید دعوت می‌کند. ابوظبی قصد دارد ظرفیت تولید خود را ۲۵ درصد تا ۲۰۳۰ افزایش داده و به ۵ میلیون بشکه در روز برساند. این قرارداد کمکی است برای پاکستان، پنجمین کشور پرجمعیت دنیا، جهت تامین نیاز فزاینده این کشور به تقاضا.

ابوظبی برخلاف عربستان و اکثر اعضای اوپک حاشیه خلیج فارس، از شرکت‌های بین المللی به عنوان سرمایه‌گذار در میادین نفت و گاز خود استفاده میکند. این امیرنشین طی دهه گذشته با توجه به افزایش سریع تقاضا در آسیا، از شرکت‌هایی از این قاره دعوت به همکاری کرده است. شرکت‌هایی از چین، کره جنوبی و هند سهام بلوک‌های تولید و اکتشاف نفت در امارات را در اختیار دارند.

این قرارداد دورنمای همکاری بین پاکستان و امارات در زمینه انرژی را وسیع‌تر می‌کند. پاکستان حدود ۱۰۰ هزار بشکه در روز نفت امارات را وارد می‌کند وشرکت سرمایه‌گذاری مبادله سهام پالایشگاهی در پاکستان را در اختیار دارد.

امارات سومین تولیدکننده بزرگ اوپک است و روزانه ۲.۷۵ میلیون بشکه نفت تولید می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده