تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۲۶
بازدید: ۴۳۸
کد خبر: ۲۲۵۴۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تاثیر قیمت دلار بر بازار طلا و سکه / پیش‌بینی‌ها از طلا و سکه چگونه است؟

‌می‌متالز - در روزی که قیمت دلار شرایط نزولی داشت، سکه امامی نیز توان صعود به بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی را از خود نشان نداد و در مسیر نزولی قرار گرفت. پیش‌بینی‌ها از طلا و سکه چگونه است؟

به گزارش می‌متالز، در روزی که قیمت دلار شرایط نزولی داشت، سکه امامی نیز توان صعود به بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی را از خود نشان نداد و در مسیر نزولی قرار گرفت. فلز گران‌بهای داخلی دیروز تا ساعت ۳‌بعدازظهر ۹۵ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۱میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

کاهش قیمت سکه در شرایطی رقم خورد که بهای اونس طلا در بازار‌های جهانی نوسان خاصی تا ساعت ۴ بعدازظهر نداشت. به گفته تحلیل‌گران فنی در صورتی که سکه امامی محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را از دست بدهد، با فشار فروش مواجه خواهد شد. افزایشی‌های بازار سکه نیز در انتظار شکست محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰هزار تومانی هستند تا خرید‌های بیشتری را صورت دهند.

قیمت اونس طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی که سرمایه‌گذاران در آستانه انتشار گزارش اشتغال آمریکا محتاط شده بودند و از طرفی ارزش دلار افزایش یافت و از کف سه هفته‌ای خود فاصله گرفت، کاهش پیدا کرد، اما این فلز گرانبها همچنان در کانال حساس خود باقی‌ماند و در ساعت ۱۹ روز گذشته به‌قیمت ۱۸۱۲ دلار رسید.

با توجه به اینکه احیای بازار کار یکی از پیش‌شرط‌های بانک مرکزی آمریکا برای آغاز تعدیل خرید اوراق قرضه است، بازار اکنون منتظر انتشار این گزارش در روز جمعه است. در صورتی‌که اشتغال جدید بالای یک‌میلیون باشد، انتظارات برای آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق‌قرضه تقویت‌شده و کاهش بیشتر دامنگیر طلا خواهد شد. اما اگر آمار کمتر از این رقم را نشان دهد، نگرانی‌های مذکور رفع شده و قیمت طلا تقویت می‌شود.

اوراق امتیاز تسهیلات مسکن در آخرین روز معاملاتی بازار سرمایه در هفته‌جاری روند صعودی کمرنگ خود را نیز از دست داد و کاهش قیمت را به‌ثبت رساند. به‌این ترتیب تسه۹۸۱۲ در قیمت پایانی ۵۸ هزار و ۴۰۹ تومان بسته شد که کاهش ۲/ ۱درصدی را در مقایسه با بهای قبلی نشان می‌دهد. روز گذشته قیمت خرید تسه ۹۸۱۲ کاهش بیشتری داشت و به‌کف قیمتی خود رسید، به این ترتیب با افت ۵ درصدی به‌سطح ۵۶ هزار و۲۰۰ تومان تنزل یافت که می‌تواند نشان از کاهش بیشتر این اوراق در روز‌های آتی معاملاتی باشد. این اوراق مشروط بر آنکه چه فاصله زمانی تا سررسید باقی‌مانده است، قیمت‌های مختلفی دارند، ولی معمولا هرچه فاصله زمانی تا سررسید آن بیشتر باشد، این اوراق گران‌تر خواهند بود، بنابراین متقاضیان باید به‌این نکته توجه کنند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده