تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۴
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۲۲۵۴۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ضرب‌الاجل وزیر راه برای مالیات از خانه‌های خالی

‌می‌متالز - وزیر راه و شهرسازی، از معاونان خود خواسته است که تا پایان سال ۱۴۰۰، کار شناسایی خانه‌های خالی و معرفی آن‌ها را به وزارت امور اقتصادی و دارایی برای اخذ مالیات، به اتمام برسانند.

به گزارش می‌متالز، رستم قاسمی ۱۰ اقدام راهبردی وزارت راه و شهرسازی را برای اجرا و اقدام عاجل ابلاغ کرد. او در گام پنجم برای اقتصاد مسکن و حمل و نقل و فراگیری اطلاعاتی به معاونت حمل و نقل و معاونت مسکن و ساختمان ماموریت داده است که در همکاری با معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع، زمینه شناسایی خانه‌های خالی و اخذ مالیات از آن را فراهم کند.

بر اساس برنامه معاونت‌های وزارت راه و شهرسازی، تکمیل و به روز رسانی «سامانه ملی املاک و اسکان» جهت اجرای ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم به عنوان مهم‌ترین ابزار سیاست‌گذاری و مدیریت حوزه مسکن، شناسایی و معرفی خانه‌های خالی و گران‌قیمت با اولویت کلان‌شهر‌ها به وزارت اقتصاد و دارایی جهت اخذ مالیات با اجرای ماده ۵۴ مکرر و ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم و تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و تدوین طرح‌های هدایت اعتباری و مالیاتی در حوزه مسکن از جمله ماموریت‌های این محور پنجم برنامه وزیر جدید است.

برنامه راهبردی وزارت راه

قاسمی، روز گذشته ۱۰ اقدام راهبردی وزارت راه و شهرسازی را برای اجرا و اقدام عاجل ابلاغ کرد.

۱۰ اقدام راهبردی وزارت راه و شهرسازی عبارتند از:

-ایجاد بانک زمین تسهیل‌گری معماری و شهرسازی

-نهضت ملی مسکن

-بازآفرینی معماری دیجیتالی سازمانی

-نهضت جامع حمل و نقل

-اقتصاد مسکن و حمل و نقل و فراگیری اطلاعاتی

-تعیین تکلیف پروژه‌های پیشران حمل ونقل

-بازآفرینی نظام‌های سرمایه‌های انسانی

-بازآفرینی ساختار سازمان وزارت راه و شهرسازی

-راه‌اندازی حلقه‌های اندیشه‌ورز با متولی گری معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع

-ارتقای بهره‌وری تمامی واحد‌ها با متولی گری معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع

ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال

وزیر راه و شهرسازی همچنین اخیر گفته است: توانایی ساخت چهار میلیون مسکن را طی چهار سال داریم و برای تسهیل کار بانک زمین را ایجاد می‌کنیم.

او در این مورد افزود: صندوق زمین و مسکن راه‌اندازی شده و در این صندوق اقساط مسکن مهر، خط اعتباری مسکن و بودجه سالانه مسکن واریز می‌شود.

قاسمی گفت: ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال را به روش‌های متعددی از جمله انبوه‌سازی ساخت مسکن توسط خود مردم دنبال می‌کنیم و هدف ما این است که مستاجران را صاحب‌خانه کنیم.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده