تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۸
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۲۵۵۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۶/۱۳| ضعف اقتصاد آمریکا طلا را گران کرد

‌می‌متالز - قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با یک درصد افزایش به ۱۸۲۷ دلار و ۷۴ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، در حالی که رشد ضعیف فرصت‌های شغلی در آمریکا سبب تضعیف دلار شده و تردید‌هایی در مورد انقباضی شدن سیاست پولی این کشور ایجاد کرده است، قیمت طلا روز جمعه شاهد رشد یک درصدی بود و به بالاترین رقم ۲ ماه و نیم گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با یک درصد افزایش به ۱۸۲۷ دلار و ۷۴ سنت رسید. دیروز قیمت طلا به بالاترین رقم از اواسط ماه ژوئن یعنی ۱۸۳۳ دلار و ۸۰ سنت رسیده بود. بدین ترتیب فلز زرد چهارمین رشد هفتگی متوالی خود را تجربه کرد. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی روز جمعه برای تحویل در ماه دسامبر نیز با ۱.۲۳ درصد افزایش به ۱۸۳۳ دلار و ۷۰ سنت رسید.

همزمان با رشد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا تعداد فرصت‌های شغلی ایجاد شده در آمریکا طی ماه آگوست بسیار کمتر از حد انتظار بوده است.

شاخص ارزش دلار پس از انتشار این گزارش شاهد کاهش بود و موجب افزایش جذابیت طلا برای خریدارانی شد که از ارز‌های غیردلاری استفاده می‌کنند.

اوله هانسن، تحلیلگر ساکسو بانک در این باره گفت: «گزارش ضعیف از بازار کار آمریکا با استقبال بازار طلا مواجه شد.» وی افزود: «اما حقیقت این است که طلا نتوانسته سطح مقاومت فنی ۱۸۳۵ دلار را در هم بشکند.»

جرومی پاول رئیس فدرال رزرو دو هفته قبل گفته بود اگر رشد فرصت‌های شغلی تداوم یابد، فدرال رزرو ممکن است امسال شروع به کاهش خرید اوراق قرضه کند، اما در مورد افزایش نرخ بهره محتاطانه عمل خواهد کرد.

بر خلاف انتظار تحلیلگران، بخش غیرکشاورزی آمریکا در ماه اوت تنها ۲۳۵ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرد. پیشتر اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی رویترز پیش بینی ۷۲۸ هزار فرصت شغلی را داشتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده