تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۲۲۵۶۱۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
AMG GT۶۳ S E پرفورمنس؛ راکت سرخ اشتوتگارتی!

مرسدس‌بنز، قوی‌ترین پلاگین- هیبرید خود را معرفی کرد

‌می‌متالز - ورود AMG GT چهاردر به‌بازار سدان‌های کوپه شاهکاری بی‌پایان از مرسدس‌بنز بود. AMG GT که سوپراسپرت جسور این خودروساز مطرح آلمانی بود، توانست راه را برای ورود نسخه چهار درِ آن فراهم کند تا دنیای اسپرت را در کنار هم به‌چالش بکشند.

به گزارش می‌متالز، ورود AMG GT چهاردر به‌بازار سدان‌های کوپه شاهکاری بی‌پایان از مرسدس‌بنز بود. AMG GT که سوپراسپرت جسور این خودروساز مطرح آلمانی بود، توانست راه را برای ورود نسخه چهار درِ آن فراهم کند تا دنیای اسپرت را در کنار هم به‌چالش بکشند. AMG GT چهاردر که سال ۲۰۱۸ میلادی به‌صورت رسمی به‌جهان معرفی شد، رقیب سرسخت پورشه پانامرا، آئودی RS۷ و ب‌ام‌و M۸ گرن‌کوپه بود. هدف از طراحی و تولید AMG GT چهاردر به‌رخ کشیدن تکنولوژی AMG به‌رقبای خود و بازار گرن‌کوپه‌هاست. حال پس از گذشت سه‌سال قوی‌ترین نسخه دردانه چهار در AMG سه‌روز قبل با نام AMG GT۶۳ S E پرفورمنس به‌جهان معرفی شد تا بیش از قبل دنیای اسپرت را با تحولات وسیعی مواجه کند. درادامه این قوی‌ترین سوپرسدان مرسدس‌بنز را بررسی می‌کنیم.

مرسدس‌بنز، قوی‌ترین پلاگین- هیبرید خود را معرفی کرد

طراحی خارجی با اندکی تغییرات

به‌صورت کلی، ظاهر مرسدس‌بنز AMG GT۶۳ S E پرفورمنس تفاوت چندانی با نسخه AMG GT۶۳ S ندارد و تغییرات اندک، اما محسوسی روی این سوپرسدان مرسدس‌بنز اعمال شده است.
استفاده از خطوط نرم و سیال روی بدنه، زاویه بیش‌تر ستون C، رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی آلیاژی سبک‌وزن با دو رنگ متفاوت و اورهنگ‌های نسبتا بلند شخصیت خاص و البته به‌لحاظ بصری سنگینی را به‌این سدان کوپه بخشیده است.
خریداران AMG GT۶۳ S E پرفورمنس می‌توانند دو نوع رینگ ۲۰ و ۲۱ اینچی را انتخاب کنند. پوزه خودرو نیز بدون هیچ تغییری باقی مانده و باتوجه به‌گرافیک خاص چراغ‌ها، جلوپنجره شش‌ضلعی با خطوط عمودی به‌سبک AMG، خطوط تیز روی کاپوت و ورودی‌های هوای درون سپر، تهاجمی و خشن است.
در نمای عقب نیز همچنان همان چراغ‌های کشیده و فرم منحنی حفظ شده که نمای زیبایی به‌این خودرو می‌دهد تا در کنار سراگزوز‌های جدید مربع‌شکل بزرگ AMG با دیفیوزر میانی آن و اسپویلر فعال روی در صندوق‌عقب چاشنی اسپرت بودن این خودرو را افزایش دهد. به‌جرأت می‌توان گفت که تاکنون خودرو هیبریدی مانند AMG GT۶۳ S E پرفورمنس در بازار وجود نداشته که این‌چنین مخاطب خود را به‌وجد آورد. نشانه‌هایی مانند لیپ سپر جلو از جنس فیبرکربن، دیفیوزر فیبرکربنی و اسپویلر فعال در این نسخه پلاگین-هیبرید نیز حفظ شده تا آیرودینامیک خودرو را بهبود بخشد.

مرسدس‌بنز، قوی‌ترین پلاگین- هیبرید خود را معرفی کرد

کابین جذاب و اسپرت

در کابین AMG GT۶۳ S E پرفورمنس تغییر خاصی به‌چشم نمی‌خورد و همچنان دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای کلاستر (مجموعه پشت آمپر) و نمایشگر میانی تعبیه شده تا فضای مدرنی را در کابین فراهم آورد.
تنها تغییرات اعمال‌شده عبارتند از غربیلک‌فرمان جدید مرسدس‌بنز با دکمه‌های لمسی، دو پدال شیفتر بزرگ پشت فرمان و گرافیک جدید سیستم اطلاعات-سرگرمی که انرژی و میزان شارژ و توزیع انرژی میان چرخ‌ها را در سیستم هیبرید به‌سرنشینان نمایش می‌دهد.
استفاده از باکیفیت‌ترین چرم ناپا و دوخت باکیفیت و استفاده از کروم و دکوراتیو فیبرکربنی جذابیت کابین این خودرو را دوچندان می‌کند و طراحی دریچه‌های کروی‌شکل، دسته‌دنده اسپرت کوچک منحصربه‌فرد AMG و غربیلک‌فرمان اسپرت با دو پدال شیفتر بزرگ در پشت آن رانندگی با AMG GT۶۳ S E پرفورمنس را مشابه یک سوپراسپرت جلوه می‌دهد که از دنیای آرام و فاقد هیجان‌های اضافی هیبرید خارج می‌کند تا شما را با شتاب هیجان‌انگیزی در صندلی‌های اسپرت ارگونومیک مواجه کند.

مرسدس‌بنز، قوی‌ترین پلاگین- هیبرید خود را معرفی کرد

دو قلب قوی که در یک کالبد می‌تپند!

شاید دنیای الکتریکی‌ها و هیبریدی‌ها بی‌صدا و عاری از هیجان‌های اضافی باشد. اما AMG تفسیر درمورد خودرو هیبریدی را به‌شکل تازه‌ای متحول کرد. اوج مهندسی AMG را باید در بخش فنی این سوپرسدان قوی اشتوتگارتی جست‌وجو کرد؛ زیرا یک موتور قدرتمند هشت‌سیلندر با آرایش وی‌شکل به‌حجم چهار لیتر موسوم به M۱۷۷ (پیشرانه نسخه AMG GT۶۳ S) بای-توربو با هماهنگی یک موتور الکتریکی قدرتمند که روی محور عقب تعبیه شده، نیروی لازم AMG GT۶۳ S E پرفورمنس را تامین می‌کنند. همان‌طور که از نام این سوپرسدان مشخص است، حرف E در نام‌گذاری خودرو معرف نخستین پلاگین-هیبرید مرسدس AMG است. موتور هشت‌سیلندر وی‌شکل چهار لیتری مزین به‌تکنولوژی بای-توربو و یک موتور الکتریکی قدرتمند ۱۵۰ کیلووات (۲۰۱ اسب‌بخاری) می‌توانند حداکثر ۸۳۱ اسب‌بخار قدرت و حداکثر ۱۴۰۰ نیوتون‌متر گشتاور را برای این خودرو به‌ارمغان آورند. به‌واسطه گیربکس ۹ سرعته اسپیدشفت، قدرت و گشتاور این خودرو به‌چهارچرخ منتقل می‌شود و این خودرو ظرف ۲.۹ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. همچنین این خودرو در کمتر از ۱۰ ثانیه می‌تواند به‌سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت دست یابد. حداکثر سرعت راکت اشتوتگارتی نیز به ۳۱۶ کیلومتر برساعت می‌رسد. جالب است بدانید که موتور ۲۰۱ اسب‌بخاری الکتریکی محور عقب با گیربکس دوسرعته و با سیستم کنترل الکترونیکی دیفرانسیل با لغزش محدود درمجموعه جمع‌وجوری قرار گرفته که واحد کنترل محرکه الکتریکی EDU آن را پایش و براساس شرایط، قدرت را به‌چرخ‌ها می‌رساند. سیستم فورماتیک پلاس به‌خوبی با موتور الکتریکی هماهنگ شده و قدرت را به‌چهارچرخ منتقل می‌کند. نکته مهم دیگر این‌که یک پک باتری ۶.۱ کیلووات-ساعتی لیتیوم-یونی با ظرفیت ۴۰۰ ولتاژ (با وزن کمتر از ۸۹ کیلوگرم) وظیفه تامین انرژی الکتریکی AMG GT۶۳ S E پرفورمنس را برعهده دارد. در این بخش، از تکنولوژی فرمولاوان مرسدس‌بنز نیز کمک گرفته شده است تا راندمان و عملکرد خودرو را بهبود بخشد. همچنین براساس ادعای کمپانی مرسدس‌بنز با توجه به‌ظرفیت باتری و توان الکتریکی، این موتور الکتریکی می‌تواند برای ۱۰ ثانیه حداکثر پیک قدرت خود را که ۲۰۱ اسب‌بخار است به‌سیستم اضافه کند. سیستم شارژ مرسدس‌بنز ۳.۷ کیلوواتی در ایستگاه‌های شارژ تعبیه شده تا بتوان به‌وسیله آن خودرو را شارژ کرد. AMG GT۶۳ S E پرفورمنس به‌صورت تمام‌الکتریکی ۱۲ کیلومتر مسافت را می‌پیماید. همچنین حداکثر آرپی‌ام یا سرعت موتور قوای الکتریکی این سوپرسدان اشتوتگارتی به ۱۳ هزار و ۵۰۰ آرپی‌ام (دور در دقیقه) می‌رسد و به‌صورت تمام‌الکتریکی می‌تواند تا ۱۳۰ کیلومتربرساعت سرعت بگیرد. سیستم خنک‌کننده فوق پیشرفته مبتنی بر سیال خاص با ویسکوزیته پایین برای خنک کردن ۵۶۰ سلول باتری در جریان است تا دمای کاری را درحالت ایده‌آل نگه دارد. این سیستم اجازه نمی‌دهد که باتری بیش از حد سرد یا داغ شود تا عمر باتری و راندمان آن کاهش یابد. سیستم خنک‌کننده پیشرفته این خودرو طوری طراحی شده که دمای یکنواخت را برای باتری به‌وجود آورد. این سیکل خنک‌کننده منطبق بر چگالی انرژی سلول‌ها تعبیه شده تا عمر مفید باتری‌های لیتیوم-یونی را کاهش ندهد.

مرسدس‌بنز، قوی‌ترین پلاگین- هیبرید خود را معرفی کرد

ویژگی‌های منحصربه‌فرد

سیستم تعلیق با دامپر‌ها (کمک‌فنرهای) بادی برای AMG GT۶۳ S E پرفورمنس درنظر گرفته شده تا سواری باکیفیت و راحتی را در اختیار سرنشینان بگذارد. همچنین روی این خودرو حالت‌های رانندگی الکتریکی، کامفورت (راحتی)، اسپرت، اسپرت‌پلاس، ریس (مسابقه‌ای)، اسلیپری (مخصوص جاده‌های لغزنده) و ایندی‌وی‌جوال (منحصربه‌فرد) تعبیه شده تا حالت‌های مختلف از رانندگی را با کنترل سیستم پایداری الکترونیکی و کنترل کشش در اختیار راننده بگذارد.

منبع: دنیای خودرو (اخبار خودرو)

عناوین برگزیده