تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۱
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۲۲۵۶۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازوبند لیدری بازار در دستان «سکه»

‌می‌متالز - در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مالی بورس کالای ایران ۲ میلیون و ۷۵ هزار گواهی سپرده کالایی به ارزش ۲۲۲۴ میلیارد و ۲۰۵ میلیون ریال دست به دست شد که سکه طلا یکه تاز بی، چون و چرای این بازار بود.

به گزارش می‌متالز، طی معاملات هفته‌ای که گذشت سکه طلا با یک میلیون و ۱۸۱ هزار گواهی سپرده معامله شده در صدر بازار قرار گرفت و با ارزش ۲۱۸۴ میلیارد و ۹۱۱ میلیون ریالی بیشترین سهم را در ثبت ارزش کل معاملات این هفته به خود اختصاص داد.
پس از آن، زعفران نگین با ۱۸۳ هزار و ۲۲۵ گواهی سپرده به ارزش تقریبی ۲۷ میلیارد و ۶۲۵ میلیون ریالی در جایگاه دوم معاملات این هفته ایستاد.
معامله گران ۷۵ هزار و ۷۶۹ گواهی سپرده زعفران پوشال را نیز دست به دست کردند و ارزش ۸ میلیارد و ۹۴۹ میلیون ریالی را برای دارایی پایه مذکور رقم زدند تا با این آمار معاملاتی، زعفران پوشال رتبه سوم حجم و ارزش معاملات هفتگی را کسب کند.
۴۳۹ گواهی سپرده پسته فندقی و بادامی نیز در حالی در بازار خرید و فروش شد که ارزشی بالغ بر ۷۹۴ میلیون ریال برای آن به ثبت رسید.
دادوستد ۱۸۸۵ گواهی سپرده زیره سبز نیز رهاورد معاملات این هفته انبار‌های دانش، مینوبذر و کیمیابذر در بازار مالی بورس کالای ایران بود که به ارزشی حدود یک میلیارد و ۵۳۷ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.
در هفته اخیر ۱۷۳۷ گواهی سپرده کشمش نیز دست به دست شد که ارزش ۳۸۶ میلیون ریالی را به ارمغان آورد.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده