تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۱۱
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۲۲۵۷۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون امور هلدینگ‌های شستا خبر داد:

۲ برابر شدن فروش خالص تجمیعی ۵ ماهه نسبت به مشابه سال قبل

‌می‌متالز - فروش خالص تجمیعی شرکت‌های مدیریتی شستا در ۵ ماهه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته بیش از ۲.۱ برابر شده است.

به گزارش می‌متالز، سعید کاردار، معاون امور هلدینگ‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: فروش خالص تجمیعی شرکت‌های مدیریتی شستا از ۲۶،۹۶۵ میلیارد تومان به میزان ۵۵،۷۹۳ میلیارد تومان رسیده است و از بیش از ۲برابر شدن فروش ۵ماهه سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به توسعه سامانه‌ها در شستا طی دوسال اخیر توسط این معاونت، اضافه کرد: استقرار و راه‌اندازی سامانه یکپارچه نظارت و ارزیابی عملکرد (سینا) امکان جمع‌آوری اطلاعات ماهانه شرکت‌های زیرمجموعه را ظرف مدت ۵ روز پس از پایان هر ماه برای شستا فراهم کرده است. اطلاعات این سامانه به صورت سیستماتیک و با تایید سلسله مراتبی شرکت، هلدینگ و شستا در داشبورد‌های سامانه مجموعه قابل دسترس بوده و امکان نظارت برخط را برای شستا فراهم می‌آورد.

کاردار با بیان این‌که بر اساس اطلاعات و تحلیل‌های سامانه سینا، در ۵ ماهه نخست سال جاری عملکرد فروش به میزان ۱۵ درصد بیشتر از بودجه هدف‌گذاری شده محقق شده است، گفت: به عبارت دیگر شرکت‌های مدیریتی تابعه شستا در فروش ۵ ماهه نخست سال جاری بیش از ۷،۳۰۰ میلیارد تومان از برنامه از پیش تعیین شده خود جلو هستند.

۲ برابر شدن فروش خالص تجمیعی ۵ ماهه نسبت به مشابه سال قبل


معاون امورهلدینگ‌های شستا ارزیابی خود را درخصوص هلدینگ‌های برتر بر اساس میزان افزایش فروش بیان کرد و گفت: در میان هلدینگ‌های تابعه شستا، بیشترین افزایش فروش ۵ ماهه نسبت به دوره مشابه سال گذشته با ۱۶۰ درصد مربوط به هلدینگ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است و هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی نیز رشد فروش ۱۲۷ درصدی را تجربه کرده است. در حال حاضر متوسط فروش شستا در هر ماه حدود ۱۱.۰۰۰ میلیارد تومان است.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده