تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۷
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۲۲۵۷۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ارتقای ۱۹ شرکت بازار پایه‌ای در فرابورس

‌می‌متالز - فرابورس ایران از جدیدترین طبقه‌بندی شرکت‌های حاضر در تابلو‌های رنگی بازار پایه رونمایی کرد که بر اساس آن ۱۵ شرکت به تابلو زرد و ۴ شرکت به تابلو نارنجی این بازار منتقل شدند.

به گزارش می‌متالز، شرکت فرابورس ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طبقه‌بندی شرکت‌های درج‌شده در بازار پایه بر اساس ماده ۲۱ دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل‌وانتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران (شرکت سهامی عام) انجام شده است و شرکت‌ها بر اساس سطح افشای اطلاعات و ارائه صورت‌های مالی طبقه‌بندی می‎‌شوند.

بر این اساس مطابق با رتبه‌بندی صورت‌گرفته که امروز دهم شهریورماه در سایت فرابورس ایران به نشانی WWW.IFB.IR منتشر شده، شرکت‌های بانک شهر، بانک رفاه کارگران، بنیان دیزل، بیمه حافظ، تولید تجهیزات سنگین هپکو، توسعه بین‌المللی پدیده شاندیز، سرمایه‌گذاری امین توان آفرین‌ساز، سرمایه‎گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس، فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، قند بیستون، کشت و صنعت آبشیرین، کیسون، گروه صنعتی سدید، گروه صنعتی ناب و مواد ویژه لیا، ۱۵ شرکتی هستند که به تابلو زرد منتقل شده و ارتقا یافته‌اند.

در سمت دیگر نیز شرکت‌های تولیدی گرانیت بهسرام، تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی، سرمایه‌گذاری چشم‌انداز توسعه شمال و شرکت نورد و لوله اهواز ۴ شرکت دیگری هستند که به تابلو نارنجی بازار پایه منتقل شده‌اند.

لازم به ذکر است در خصوص شرکت‌هایی که به این دو تابلو منتقل شده‌اند زمان توقف نماد‌ها و بازگشایی آن‌ها در تابلو‌های جدید طی اطلاعیه مدیریت عملیات بازار فرابورس ایران در روز‌های آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده