تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۴
بازدید: ۳۳۰
کد خبر: ۲۲۵۸۷۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

تاثیر طرح‌های فولادی بر یک عرضه اولیه

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت تجلی در خصوص ارزندگی سهام شرکت تجلی گفت: با توجه به پروژه‌های در دستور کار تجلی که برای تکمیل زنجیره فولاد است، این سهم از توجه بالایی برخوردار خواهد بود. طبق طرح‌های در دست اجرای این شرکت و پیشرفت فیزیکی آن پیش بینی می‌شود که این شرکت یکی از عرضه اولیه‌های موفق بازار سرمایه باشد. این شرکت به دلیل اثرگذاری بر زنجیره فولاد موجب افزایش قیمت سهام این شرکت پس از عرضه در بازار سرمایه خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، مرتضی علی اکبری سرپرست معاونت اقتصادی و مالی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با اظهار تمایل از آزادسازی نرخ حامل‌های انرژی، این آزادسازی را به نفع صنعت عنوان کرد که به سودآوری شرکت‌ها نیز کمک می‌کند.

وی با اشاره به برنامه استخراج سنگ آهن در شرکت فولاد صبانور گفت: میزان پیش بینی شده استخراج سنگ آهن در شرکت فولاد صبانور تاکنون محقق شده است، با این وجود انتظار سهامدار عمده این شرکت یعنی شرکت توسعه معادن و فلزات، میزانی بیش از آن است؛ لذا سهامدار عمده طی گفتگو‌هایی که با شرکت صبانور داشته، آن را متقاعد به تولید بیش از مقدار برنامه ریزی شده کرده است.

سرپرست معاونت اقتصادی و مالی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در خصوص حجم تولید گندله صبانور پس از احداث کارخانه نیز گفت: در صورت تحقق برنامه و احداث واحد گندله انتظار داریم ظرفیت تولید نیز به همان میزان یک میلیون تن در سال افزایش یابد.

علی اکبری با اشاره به طرح اکتشاف مواد معدنی سرب و روی، عنوان کرد: این طرح به یکی از کارشناسان این صنعت واگذار شده است که فعلاً عملیات اکتشاف آن در کرمان در حال انجام است. زمانی که به درجه‌ای از ظرفیت یا ذخیره دست یابد، احداث کارخانه آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تجلی در خصوص ورود این شرکت به بازار سرمایه گفت: شرکت تجلی به زودی وارد بازار سرمایه خواهد شد. با توجه به ارزندگی سهام این شرکت و پروژه‌های در دستور کار که برای تکمیل زنجیره فولاد اجرا می‌شوند، این سهم از توجه بالایی برخوردار خواهد بود. طبق طرح‌های در دست اجرای این شرکت و پیشرفت فیزیکی آن پیش بینی می‌شود که این شرکت یکی از عرضه اولیه‌های موفق بازار سرمایه باشد.

علی اکبری افزود: این شرکت اولین شرکت پروژه محور بازار سرمایه خواهد بود که به صورت هلدینگ عرضه خواهد شد تا آغازگر موفقیت شرکت‌های فعال در صنعت پروژه محوری باشد.

مدیرعامل شرکت تجلی با اشاره به عوامل اثر گذار بر قیمت سهام این شرکت بیان کرد: به دلیل اینکه شرکت تجلی به عنوان شرکت تولیدکننده نیست تا هر ۳ ماه یک بار سود یا خرید و فروش خود را اعلام نماید، تنها درصد پیشرفت فیزیکی طرح‌های در دستور کار بیان خواهد شد که این خود موجب افزایش قیمت سهم می‌گردد.

مدیرعامل شرکت تجلی در پایان اظهار داشت: برای کسب درصد پیشرفت بالا در طرح‌های این شرکت، مدیریت باید به صورت صحیح اجرا و منابع به موقع تأمین شود تا هزینه‌ها کاهش و درصد پیشرفت فیزیکی بیشتری نسبت به برنامه رخ دهد. در نتیجه این عملیات قیمت سهام در تالار فرابورس افزایش می‌یابد.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده