تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۹
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۲۲۵۹۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اصلاح ۳ هزار و ۷۰۰ واحدی شاخص کل بورس

‌می‌متالز - شاخص کل بورس تهران، امروز (یکشنبه چهاردهم شهریورماه) اصلاحی ۳هزار و ۷۸۰ واحدی را به ثبت رساند و یک میلیون و ۵۳۷هزار و ۲۷۰ واحد شد.

به گزارش می‌متالز، شاخص کل بورس تهران برخلاف جهش ۲۰ هزار واحدی روز گذشته خود امروزی روندی اصلاحی داشت و با ۳هزار و ۷۸۰ واحد افت (معادل ۰.۲۵ درصد) به یک میلیون و ۵۳۷هزار و ۲۷۰ واحد رسید.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) ۹۴۳ واحد افت داشت و به ۳۸۳ هزار و ۸۰۰ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن و شاخص قیمت هم وزن، اما سبزپوش بودند و به ترتیب با ۲هزار و ۵۸۵ واحد و یک هزار و ۶۳۱ واحد رشد، ۴۶۷هزار و ۱۶ واحد و ۲۹۴هزار و ۶۸۹ واحد شدند.

شاخص آزاد شناور با ۴ هزار و ۵۰۲ واحد کاهش، شاخص بازار اول با ۶ هزار و ۱۳۲ واحد افت و شاخص بازار دوم نیز با ۲ هزار و ۸۹۳ واحد رشد، به ترتیب به یک میلیون و ۹۸۱هزار و ۷۷۹ واحد، یک میلیون و ۱۵۷هزار و ۵۷۲ واحد و ۲میلیون و ۹۹۸ هزار و ۳۹۰ واحد رسیدند.

شاخص کل فرابورس هم افتی ۴۸ واحدی داشت و ۲۲هزار و ۶۹۳ واحد شد.

امروز و در بازار بورس تهران بیش از ۱۰ میلیارد و ۷۷۶ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۸ هزار و ۶۴۷ میلیارد تومان در ۹۶۹ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد. در فرابورس هم ۵ میلیارد و ۴۳۰ میلیون برگه سهم و اوراق بهادار به ارزش ۱۷هزار و ۷۷۱ میلیارد تومان در ۸۰۳هزار نوبت معاملاتی خرید و فروش شد.

بدین ترتیب ارزش معاملات در ۲ بازار بورس و فرابورس به بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان رسید.

بیشترین تاثیر منفی در افت ۳ هزار و ۷۰۰ واحدی شاخص کل مربوط به نماد‌های فولاد، شستا، فملی، پارسان، شپنا و پارس و بیشترین تاثیر مثبت نیز مربوط به نماد رمپنا بود.

نماد‌های پرتراکنش امروز بازار سرمایه هم شستا، شبندر، برکت، خساپا، خودرو، شپنا و خگستر بودند.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده