تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۳۸
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۲۲۵۹۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مجوز بهره‌برداری از معادن جدید در استان سمنان منوط به تامین آب

‌می‌متالز - استاندار سمنان با اشاره به غنای معدنی استان و کمبود منابع آبی در بخش صنعت و معدن، اجازه هر گونه بهره‌برداری از معادن جدید در این استان پهناور را منوط به تامین آب مورد نیاز آن واحد دانست.

به گزارش می‌متالز، علیرضا آشناگر ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، اظهار کرد: توسعه این استان مستلزم تامین منابع آبی است.

وی افزود: اجازه بهره‌برداری از معادن بدون تامین آب مورد نیاز به هیچ عنوان داده نخواهد شد و در مناطق کم آب اگر بنا بر فرآوری مواد معدنی وجود دارد، باید توجه داشته باشیم تا منابع آبی که بسیار گران قیمت است با تدبیر اختصاص داده شود و صرفه اقتصادی لحاظ گردد.

استاندار سمنان با اشاره به لزوم تعیین جدول زمان‌بندی برای روند تکمیل پروژه‌های جهش تولید استان خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه‌های جهش تولید استان و تسریع در روند اجرایی آن امری بسیار حائز اهمیت است که باید طی یک زمانبندی مشخص عملیاتی شود.

وی ادامه داد: مواردی از پروژه‌های جهش تولید استان که با مشکلاتی برای ادامه روند احداث و رسیدن به مرحله بهره برداری مواجه هستند، بررسی و طی یک زمانبندی ۲ ماهه تعیین تکلیف شوند و در صورت عدم حل مسائل موجود در زمان مقرر، از لیست پروژه‌ها حذف گردد.

آشناگر تاکید کرد: هیچ تفاوتی در انتخاب پروژه‌ها در بین شهرستان‌ها وجود ندارد و بر اساس اولویت‌هایی که در سطح استان موجود است، تخصیص پروژه‌ها انجام می‌شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه ما در بحث تامین اعتبارات پیگیری‌های لازم را به صورت مستمر در دستور کار قرار دادیم، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به صورت طبیعی و ذاتی باید در جهت تامین و جذب اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌های جهش تولید استان گام بردارند و ضمن پیگیری مجدانه، با یک رویکرد مناسب در جهت رفع مشکلات حرکت کرده تا شاهد تکمیل این طرح‌ها و بهره برداری از آن‌ها در آینده باشیم.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده