تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۴۴
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۲۲۶۰۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون شستا خبر داد:

رشد ۱۰۷ درصدی فروش خالص تجمیعی شستا و معرفی دو زیرمجموعه برتر

می متالز - معاون امور هلدینگ‌های شستا ضمن معرفی دو زیرمجموعه با بیشترین افزایش فروش از رشد ۱۰۷ درصدی فروش خالص تجمیعی ۵ ماهه شرکت های مدیریتی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سعید کاردار با بیان اینکه فروش خالص تجمیعی شرکت‌های مدیریتی شستا از ۲۶.۹ به ۵۵.۷ هزار میلیارد تومان رسیده از بیش از ۲ برابر شدن فروش ۵ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

وی درباره توسعه سامانه‌ها طی دوسال اخیر افزود: استقرار و راه‌اندازی سامانه یکپارچه نظارت و ارزیابی عملکرد (سینا) امکان جمع‌آوری اطلاعات ماهانه شرکت‌های زیرمجموعه را ظرف مدت ۵ روز پس از پایان هر ماه فراهم کرده است. اطلاعات این سامانه بصورت سیستماتیک و با تایید سلسله مراتبی شرکت، هلدینگ و شستا در داشبورد‌های سامانه مجموعه قابل دسترس بوده و امکان نظارت برخط را برای شستا فراهم می‌آورد.

این مقام مسوول ادامه داد: در ۵ ماهه نخست سال، عملکرد فروش به میزان ۱۵ درصد بیشتر از بودجه هدف‌گذاری شده محقق شده است. به عبارت دیگر شرکت‌های مدیریتی تابعه در این مدت بیش از ۷.۳ هزار میلیارد تومان از برنامه از پیش تعیین شده جلو هستند.

کاردار با ارزیابی هلدینگ‌های برتر بر اساس میزان افزایش فروش عنوان کرد: در میان هلدینگ‌های تابعه، بیشترین افزایش فروش ۵ ماهه نسبت به دوره مشابه سال قبل با ۱۶۰ درصد مربوط به کشتیرانی ایران است و هلدینگ تاپیکو نیز رشد فروش ۱۲۷ درصدی را تجربه کرده است. در حال حاضر متوسط فروش شستا در هر ماه حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان است.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده