تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۹
بازدید: ۲۹۷
کد خبر: ۲۲۶۱۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طهماسبی در تشریح نشست کمیسیون صنایع و معادن:

کمیته‌ای برای بررسی طرح حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی ضد تحریمی در کمیسیون تشکیل می‌شود

‌می‌متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: پس از بررسی طرح حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی ضد تحریمی در کمیسیون، مقرر شد کمیته‌ای به منظور بررسی بیشتر و تقویت این طرح تشکیل شود.

به گزارش می‌متالز، فرهاد طهماسبی در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۱۴ مرداد ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: دستورکار امروز کمیسیون بررسی طرح حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی ضد تحریمی با حضور مسوولان دستگاه‌های اجرایی و مرکز پژوهش‌ها بود.

نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از بررسی طرح مذکور، نمایندگان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و در نهایت مقرر شد کمیته‌ای در کمیسیون صنایع و معادن مجلس به منظور بررسی بیشتر و پخته شدن طرح تشکیل شود، چراکه باید دو موضوع سرمایه‌گذاری و تجارت از یکدیگر جدا شود؛ تجارت و بازرگانی در کوتاه مدت انجام می‌شود، اما سرمایه‌گذاری بلندمدت است و به اعتمادسازی مقابل نیاز دارد.

وی اضافه کرد: از آنجا که در پیش نویس طرح حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی ضد تحریمی واژه‌های به کار رفته که در روابط و قراداد‌های بین الملل ممکن است اثرگذار باشد و موجب تغییر نگاه سرمایه‌گذار می‌شود، بنابراین مقرر شد که این موارد به گونه‌ای بررسی و اصلاح شود که باعث افزایش انگیزه سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در ایران شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده