تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۹
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۲۲۶۱۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان معاملات امروز به ثبت رسید

روز پرنوسان بورس تهران

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، پانزدهم شهریور ماه) شاخص کل روز پرنوسانی را پشت سر گذاشت و در نهایت باافزایش یک هزار و ۳۱۲ واحد به رقم یک میلیون و ۵۳۸ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۵۹۱ واحد افزایش، رقم ۴۶۹ هزار و ۶۱۴ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات سومین روز هفته، بیش از ۱۱ میلیارد و ۷۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۳ هزار و ۳۶۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش یک هزار و ۴۰۵ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش یک هزار و ۲۶۲ واحدی را تجربه کردند. ​

همچنین گروه فراورده‌های نفتی با ۷۶ هزار و ۸۰۱ معامله به ارزش ۸ هزار و ۶۱۷ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۱۲۱ هزار و ۲۵۳ معامله به ارزش ۷ هزار و ۹۴۸ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۷۳ هزار و ۵۲۲ معامله به ارزش ۵ هزار و ۵۶۸ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۸۹ هزار و ۱۵۵ معامله به ارزش ۵ هزار و ۴۳۵ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۵۴ هزار و ۵۱۷ معامله به ارزش ۴ هزار و ۵۲۳ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۲ هزار و ۴۹۵ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۸۳۸ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۳۰۳ واحد، گروه دارویی برکت با ۲۸۲ واحد و شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با ۲۷۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۶۵۸ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با ۳۲۳ واحد، شرکت توسعه معادن و فلزات با ۲۹۳ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۲۸۳ واحد و بانک صادرات ایران با ۲۸۰ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده