تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۵۲
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۲۲۶۲۱۳
سرویس خبر : انرژی
اوجی خبر داد:

احتمال کسری ۲۰۰ میلیون مترمکعبی گاز در فصل سرما

‌می‌متالز - وزیر نفت از احتمال کسری ۲۰۰ میلیون متر مکعب گاز در فصل سرما و در زمان اوج مصرف خبر داد و گفت: تمام توان را به کار خواهیم گرفت که مردم در بخش خانگی دچار مشکل نشوند.

به گزارش می‌متالز، جواد اوجی عصر روز یکشنبه و پس از نشست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از پیگیری برای تامین سوخت زمستانی به ویژه تامین گاز برای مصارف خانگی و صنعتی در اولین روز‌های حضور خود در این وزارتخانه خبر داد و گفت: در سفر اخیر به عسلویه و بازدید از حوزه گازی پارس جنوبی، وضعیت پالایشگاه‌ها و میزان نیاز آن‌ها به تعمیرات اساسی و همچنین وضعیت تولید گاز پایدار و مطمئن کشور و میزان مصرف را در پیک زمستانی بررسی کردیم.

افزایش ۳۰ درصدی نرخ تانکر‌های سوخت رسان

وزیر نفت با بیان اینکه سطح مخازن نگهداری سوخت مایع نیروگاه‌ها ۳۰ درصد کاهش یافته، تصریح کرد: با مصوبه‌ای که از هیات وزیران گرفتیم، نرخ کرایه تانکر‌های سوخت رسان را ۳۰ درصد افزایش دادیم تا برای سوخت‌رسانی تشویق شوند.

وی همچنین از برگزاری جلساتی با مسئولان وزارت نیرو در هفته‌های آینده برای بررسی این موضوع خبر داد و افزود: ایستگاه‌های تقویت فشار گاز در خط سراسری گاز ایجاد خواهد شد که به محض تامین کالا، این ایستگاه‌ها به بهره‌برداری می‌رسند.

اوجی خاطرنشان کرد: سال گذشته، نزدیک به ۱۵۰ میلیون متر مکعب گاز در فصل سرما کم داشتیم که برای حل مشکل به بخش صنایع نیروگاهی محدودیت داده شد که با مصرفی که امسال رقم خورده، پیش‌بینی ما این است که نزدیک به ۲۰۰ میلیون متر مکعب گاز در فصل سرما کم داشته باشیم. با تدابیری که از همین الان شروع کردیم، امیدواریم که امسال کمترین چالش را در این حوزه داشته باشیم. تمام توان را به کار خواهیم گرفت که مردم در بخش خانگی دچار مشکل نشوند.

وی ارائه از برنامه‌ها و اولویت‌های این وزارتخانه به اعضای کمیسیون را از محور‌های نشست امروز خود در کمیسیون انرژی ذکر کرد و گفت: در این نشست همچنین تامین سوخت زمستانی، ناترازی و کسری گاز، تامین سوخت نیروگاه‌ها، فروش نفت، خام فروشی، احداث پتروپالایشگاه‌ها و زنجیره ارزش را از جمله مواردی عنوان کرد که در نشست امروز کمیسیون انرژی مورد بحث قرار گرفت.

به گفته وزیر نفت در این نشست نمایندگان دغدغه‌ها و سووالاتشان را با مقامات وزارت نفت مطرح کردند.

اوجی به دغدغه نمایندگان درباره ساماندهی نیروی انسانی این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: نیروی انسانی سرمایه کشور هستند و در ۱۰ روز گذشته، تیمی از نخبگان وزارت نفت را برای ساماندهی نیروی انسانی این وزارتخانه بسیج کردیم و این موضوع اولویت کاری ما است.

وی، موضوع تامین نفت و گاز و سوخت نفت کوره برای نیروگاه‌ها را از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست عنوان کرد و گفت: سطح مخازن نیروگاهی، امسال نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است. در حوزه خام فروشی، بنا داریم با ارتقای کمی و کیفی پالایشگاه‌های فعلی و احداث پتروپالایشگاه‌های جدید بر اساس برنامه زمان‌بندی، دغدغه فروش نفت در سال‌های آینده را از بین ببریم.

 

منبع: ایران پترونت

عناوین برگزیده