تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۸
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۲۲۶۲۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس:

دستورالعمل صندوق املاک و مستغلات به زودی ابلاغ می‌شود

‌می‌متالز - مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: دستورالعمل صندوق املاک و مستغلات طی هفته‌های آینده ابلاغ و تا پایان سال اجرایی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، میثم فدایی درباره صندوق‌های املاک و مستغلات افزود: در بخش مسکن دو صندوق، زمین و ساختمان و املاک و مستغلات تعریف شده که صندوق زمین و ساختمان سمت عرضه مسکن را تقویت می‌کند و سرمایه‌ها از سرمایه گذار جمع آوری و برای ساخت مسکن استفاده می‌شود، اما در صندوق املاک و مستغلات بیشتر سمت تقاضای مسکن تقویت می‌شود بطوریکه با جمع آوری سرمایه مردم، صندوق اقدام به خرید و بهره برداری از املاک مسکونی و تجاری می‌کند.

وی اضافه کرد: در صندوق املاک و مستغلات، املاک خریداری و اجاره داده می‌شود و سود آن در قالب واحد‌های سرمایه گذاری، نصیب سهامداران می‌شود.

وی بیان کرد: در کشورما، ملک به عنوان دارایی محسوب می‌شود و با توجه به افزایش قیمت مسکن در سال‌های اخیر، قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است. با خرید هر واحد از این صندوق، مردم می‌توانند در ملک سرمایه گذاری کنند و با افزایش قیمت مسکن، قیمت واحد‌های صندوق نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: این صندوق قدرت نقدشوندگی بالایی دارد بطوریکه هر واحد در قالب صندوق‌های قابل معامله (ETF) برنامه ریزی شده است و مردم به راحتی می‌توانند واحد‌ها را خرید و فروش کنند.

وی ادامه داد: در طی هفته‌های آتی دستورالعمل این صندوق ابلاغ می‌شود و بورس کالا یا بورس املاک و مستغلات پذیرای این صندوق خواهد بود.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده