تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۰۷
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۲۲۶۲۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کشف مرکز استخراج غیرمجاز رمزارز در یک واحد تولید اکسیژن

‌می‌متالز - شرکت مدیریت شبکه برق ایران از کشف یک واحد تولید اکسیژن و گاز‌های طبی، به عنوان مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز خبر داد.

به گزارش می‌متالز، این اقدام غیرقانونی در شرایطی انجام شده که صنعت برق کشور با وجود دست و پنجه نرم کردن با چالش‌های گوناگون برق رسانی در تابستانی با گرمای کم سابقه برای کمک به حال هموطنان در شرایط سخت کرونایی، تامین نامحدود برق مراکز و واحد‌های تولید دستگاه‌های ساخت اکسیژن را در دستور کار خود داشته است.

در پی کشف این واحد متخلف، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با ارسال نامه‌ای به معاون کل وزیر بهداشت، خواستار نظارت بر شرکت‌های دارویی و برخورد قانونی با شرکت متخلف شد. در این نامه که به تازگی توسط همایون حایری، معاون برق و انرژی وزیر نیرو خطاب به ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شده، با توجه به کشف و جمع آوری دستگاه‌های استخراج غیرمجاز رمزارز از یک واحد تولید اکسیژن واقع در شهرک صنعتی شمس آباد، به شرایط حساس کشور و درخواست تامین برق پایدار صنایع تولید اکسیژن از سوی دستگاه متولی اشاره شده و خواستار برخورد قانونی از طریق آن وزارتخانه (سازمان) درخصوص شرکت یاد شده و اطلاع رسانی آن با هدف آگاهی افکار عمومی شده است. حایری همچنین در این نامه خواستار استفاده از همه ابزار‌های قانونی وزارت بهداشت به منظور اعمال نظارت حداکثری بر شرکت‌های دارویی و تولید اکسیژن شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده