تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۸
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۲۲۶۳۶۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

تاثیر بحران تراشه روی فروش بنز

‌می‌متالز - شرکت دایملر، سازنده خودرو‌های لوکس آلمانی، پیش بینی کرد که فروش خودرو‌های مرسدس در سه ماه سوم سال جاری میلادی به دلیل کمبود تراشه در سطح جهانی کاهش خواهد یافت و این موضوع به‌شدت درآمد این شرکت را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش می‌متالز، خودروسازان جهانی از جنرال موتورز آمریکا گرفته تا ماهیندرای هند به دلیل کمیاب شدن تراشه، پیش‌بینی خود را درباره تولید و فروش کاهش داده‌اند که با موج جدید شیوع ویروس کرونای دلتا در مراکز اصلی تولید تراشه در آسیا این وضع بدتر نیز شده است. اولا کائلنیوس، مدیرعامل دایملر در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه «اتومبیل ووچه» Automobilwoche گفت: با تعطیلی کارخانه‌های تامین‌کننده تراشه در مالزی و دیگر کشورها، چالش اکنون بسیار بیشتر شده است، به طوری که فروش ما در سه ماه سوم احتمالا به میزان قابل توجهی کمتر از سه ماه دوم خواهد بود. کائلنیوس مشخص نکرد که چگونه تولید تحت تاثیر کمبود قرار خواهد گرفت. دایملر در ماه جولای ساعت کار خود را در کارخانه‌های آلمان و مجارستان به دلیل کمبود تراشه کاهش داد. دایملر برای اظهارنظر در دسترس نبود.

این مقام دایملر همچنین گفت که مطمئن است این شرکت آمادگی بهتری نسبت به قبل از همه‌گیری برای شوک‌های زنجیره تامین دارد. وی گفت: ما تجارت خود را به طور قابل توجهی انعطاف‌پذیر و ضد ضربه کرده‌ایم. به گفته این مدیرعامل، دایملر قرارداد خدمات لیزینگ خود را تمدید کرده است تا نگرانی مشتریانی را که منتظر رسیدن سفارش‌های خودرو‌های جدید هستند، کاهش دهد. شرکت تویوتا نیز در ماه سپتامبر اعلام کرد به دلیل کمبود تراشه، تولید خود را ۴۰ درصد کاهش می‌دهد. خودروساز آمریکایی فورد هم روز چهارشنبه گزارش داد که تولید وانت شاسی بلند را کاهش می‌دهد. رنو نیز هفته گذشته توقف کار در سه کارخانه اسپانیایی را تا پایان سال تمدید کرد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده