تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۳۱
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۲۲۶۳۹۱
سرویس خبر : زمین شناسی
در ۴ ماهه اول امسال رقم خورد؛

رشد منفی در تعداد پروانه‌های اکتشاف و بهره برداری معادن/ تعداد گواهی کشف بدون تغییر ماند

‌می‌متالز - گزارشی از وضعیت شاخص‌ها در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت در ۴ ماهه اول ۱۴۰۰ منتشر شد که بر اساس آن برای بخش معدن، تعداد مجوز‌ها در ۲ بخش پروانه اکتشاف، و پروانه بهره‌برداری با رشد منفی مواجه بوه و برای گواهی کشف تغییری به ثبت نرسیده است.

به گزارش می‌متالز، بر پایه اطلاعات منتشر شده در خصوص وضعیت شاخص‌های صنعت، معدن و تجارت، در حوزه معدن می‌بینیم که تعداد مجوز‌های در حوزه پروانه اکتشاف با کاهش ۳.۷ درصدی همراه شده و از ۲۹۷ فقره در ۴ ماهه ۹۹ به ۲۸۶ فقره در ۴ ماهه اول امسال رسیده است.

در حوزه گواهی کشف نیز می‌بینیم که تعداد مجوز‌ها در ۴ ماهه اول امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بدون تغییر و در عدد ۱۴۳ ثابت باقی مانده است.

برای حوزه پروانه بهره برداری معادن نیز طبق آمار موجود، با افت ۲۲.۵ درصدی، تعداد پروانه بهره برداری معدن از ۲۰۴ فقره در ۴ ماهه پارسال به ۱۵۸ فقره در ۴ماهه اول ۱۴۰۰ رسیده است.

در حوزه اشتغال پروانه بهره برداری معادن نیز که با رشد منفی ۸ درصدی مواجه شده، تعداد اشتغال برای پروانه بهره برداری معادن از ۱۶۸۸ نفر در ۴ماهه اول سال ۹۹ به ۱۵۵۳ نفر در مدت مشابه امسال رسیده است.

در خصوص هزینه عملیات اکتشاف نیز مشاهده می‌شود: برای گواهی کشف میزان هزینه‌ها در ۴ماهه امسال با افزایش ۳۸.۴درصدی عملیات اکتشاف از ۳۳۱ میلیارد ریال سال گذشته به ۴۵۸ میلیارد ریال رسیده است.

منبع: پایگاه خبری – تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده