تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۰۰
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۲۲۶۴۰۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

قیمت خودرو امروز ۱۶شهریور ۱۴۰۰ / قیمت کدام خودرو‌ها کاهش یافت؟

‌می‌متالز - در بازار خودرو‌های داخلی رو دوشنبه ۱۵شهریور بسیاری از خودرو‌ها با ثبات قیمت همراه بود. تعدادی از خودرو‌های گروه پژو کاهش قیمت داشتند. پژو ۲۰۷ و پژو پارس کاهش قیمت داشتند.

به گزارش می‌متالز، قیمت خودرو در بازار روز دوشنبه ۱۵شهریور با ثبات قیمت همراه بود و خودرو‌های پژو ۲۰۷ و پژو پارس با کاهش قیمت دو تا چهار میلیون تومانی همراه بودند.

خودرو پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۰ به قیمت ۳۳۸ میلیون تومان رسید. پژو پارس LX مدل ۱۴۰۰ به قیمت ۳۰۵ میلیون تومان رسید. پارس اتوماتیک مدل ۹۸ با قیمت ۳۵۵ میلیون تومان ثبت شد.

واردات خودروی دست دوم آزاد شد؟

بر اساس طرح کمیسیون صنایع و معادن مجلس هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند خودرو وارد کند مشروط به اینکه هیچ ارزی صرف واردات خودرو نشود.

بر این اساس واردات خودرو باید در قالب واردات «در ازای صادرات کالا» یا «واردات بدون انتقال ارز» باشد.

اما این همه مصوبه کمیسیون صنایع و معادن نیست. در بخش دیگری از این مصوبه به واردات خودروی دست دوم اشاره شده است. بر اساس این طرح واردات خودرو‌های کارکرده که سه سال کار کرده باشند مجاز است.

تاثیر واردات خودروی دست دوم بر بازار

واردات خودرو در ایران از سال ۹۷ ممنوع است. در غیاب رقبای خارجی و جهش قیمت ارز، قیمت خودرو در بازار داخل ایران جهش قابل توجهی داشته است. حالا برخی معتقدند واردات خودرو‌های دست دوم می‌تواند قیمت و انحصار محصولات داخلی را بشکند.

چراکه در نبود خودروی با کیفیت داخلی، مشتریان خودروی خارجی کارکرده را به خودروی داخلی بی‌کیفیت ترجیح می‌دهند و این مساله می‌تواند قیمت برخی خودرو‌های داخلی را متعادل کند.

اما مساله این است که واردات خودروی دست دوم به ایران مساله جدیدی نیست و مدت‌هاست به عنوان یک راهکار برای کاهش قیمت خودرو‌های داخلی عنوان می‌شود.

قیمت خودرو امروز ۱۶شهریور ۱۴۰۰ / قیمت کدام خودرو‌ها کاهش یافت؟

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده