تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۸
بازدید: ۲۷۹
کد خبر: ۲۲۶۴۲۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

جهان فولاد سیرجان را بیشتر بشناسید؛ سهمی که فردا عرضه اولیه می‌شود

‌می‌متالز - جهان فولاد سیرجان چهارشنبه هفته جاری برای اولین بار در بازار سهام عرضه اولیه خواهد شد؛ سهامی از جنس فولاد، اما با شرایطی متفاوت از سایر فولاد سازان.

به گزارش می‌متالز، جهان فولاد سیرجان متفاوت است؛ به چند دلیل این شرکت در منطقه صنعتی و معدنی گلگهر واقع شده است و ریسک تامین مواد اولیه را ندارد.

از طرفی به دلیل واقع شدن در منطقه گل گهر و خط لوله آب خلیج فارس در این منطقه مشکلی از بابت تامین آب نیز ندارد.

با توجه به وجود نیروگاه‌های تولید برق در این منطقه مشکل خاصی نیز از بابت تامین برق مصرفی نخواهد داشت.

از دیگر جذابیت‌های این شرکت انتقال خوراک تولیدی به این کارخانه از طریق نوار نقاله و دردسترس بودن خط آهن و نزدیکی به آب‌های خلیج فارس است.

علی عباسلو مدیرعامل شرکت جهان فولاد سیرجان درباره آخرین وضعیت تولیدی و پروژه‌های این شرکت در شرف عرضه اولیه گفت: جهان فولاد سیرجان جزو شرکت‌های خوشنام در تولید فولاد است و از نظر کیفیت تولید نیز استاندارد‌های لازم را دارد. برند ما در بازار‌های جهانی نیز بر اساس استراتژی‌های برندینگ که اجرایی کردیم خوشنام است و بر اساس مجوز‌هایی که داریم صادرات خوبی نیز به سایر کشور‌ها داریم.

وی ادامه داد: محصولات تولیدی ما در بورس کالا هم با استقبال خوبی روبرو است و میلگرد‌های با سایز ۸ تا ۳۲ تولیدی ما با تقاضای خوبی در بازار روبرو است.

عباسلو گفت: جهان فولاد در منطقه گلگهر جزو شرکت‌هایی است که در زنجیره ارزش قرار دارد و پس از استخراج سنگ آهن و تبدیل آن به کنسانتره و گندله در واحد‌های تولیدی این خوراک با نوار نقاله به مجموعه جهان فولاد منتقل و تبدیل به آهن اسفنجی و مجدد از طریق نوار نقاله منتقل و در نهایت تبدیل به شمش می‌شود.

مدیرعامل جهان فولاد گفت: تجهیزات کارخانه‌های تولیدی ما از برند‌های معتبر اروپایی تامین شده و با توجه به تکنولوژی به کار برده شده در کارخانه‌ها راندمان تولید ما بالاست در حال حاضر کارخانه با ظرفیت اسمی روزانه و ماهانه تولید می‌کند و اگر قطعی گاز و برق نداشته باشیم تولید با ظرفیت اسمی سالانه نیز عملیاتی خواهد شد.

راه اندازی کارخانه یک میلیون تنی آهن اسفنجی تا دو سال دیگر

وی در خصوص تامین مواد اولیه تولید نیز گفت: با توجه به ظرفیت فعلی تولید آهن اسفنجی باید بخشی از نیاز تولید به آهن اسفنجی را خریداری کنیم، اما دو کارخانه ۱ میلیون تن و ۱.۷ میلیون تنی آهن اسفنجی در برنامه داریم که کارخانه ۱ میلیون تنی ما طی ۲۰ تا ۲۴ ماه آتی وارد مدار خواهد شد و سودآوری ما با راه اندازی این کارخانه با توجه به اینکه تولید آهن اسفنجی ما بیش از نیاز تولیدی می‌شود و بخشی از آهن اسفنجی تولیدی نیز به فروش می‌رسد افزایش خواهد داشت.

عباسلو در ادامه معرفی طرح‌های در دست اجرای مجموعه گفت: راه اندازی یک واحد احیا مگامدول یک کارخانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تنی فولادی و یک کارخانه ۵۰۰ هزار تنی فولاد آلیاژی در بردسیر را در برنامه داریم.

وی در خصوص تامین اعتبار لازم برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای گفت: با توجه به اینکه شرکت در گذشته اعتبارات دریافت شده را بدون مشکل و در زمان مقرر پرداخت کرده است از توان اعتباری خوبی برخوردار است و نگرانی خاصی بابت تامین اعتبار و اخذ تسهیلات نداریم.

از طرفی سهامداران خوبی داریم که حمایت‌های لازم را از جهان فولاد سیرجان داشتند. گل گهر سهامدار ۵۱ درصدی ماست و ملی صنایع مس و صندوق بازنشستگی کارکنان مس نیز از سهامداران عمده هستند که جزو شرکت‌های تراز اول کشور هستند.

حجم تولید افزایش قابل توجهی خواهد داشت

مدیرعامل جهان فولاد در ادامه گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته انتظار داریم پروژه‌ها و طرح‌های توسعه ما طبق برنامه زمان بندی پیشرفت داشته باشد و طبیعتا این طرح‌های توسعه که به مراتب حجم سرمایه گذاری‌های بیشتری را به نسبت طرح‌های فعلی داشته است و با توجه به وجود زیر ساخت‌های لازم، سوددهی و حجم تولید ما را با افزایش قابل توجهی روبرو خواهد کرد.

عباسلو در پایان گفت: جهان فولاد سیرجان جزو معدود شرکت‌های فعال در حوزه تولید فولاد است که ریسک‌های تامین مواد اولیه، آب و انرژی را با توجه به قرار گیری در منطقه صنعتی و معدن گل گهر و وجود نیروگاه و خط انتقال آب خلیج فارس ندارد. همچنین انتقال مواد اولیه با نوار نقاله هزینه‌های حمل و باربری مواد اولیه را به حداقل رسانده است.

از طرفی وجود خط آهن و نزدیکی به آب هاب خلیج فارس نیز امکان انتقال محصول به بندر و سایر نقاط کشور را هموار ساخته است.

منبع: دنیای معدن

عناوین برگزیده