تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۱
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۲۶۴۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در پایان معاملات امروز

شاخص در کانال ۱.۵ میلیونی متوقف شد

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، شانزدهم شهریور ماه) شاخص کل با کاهش ۱۵ هزار و ۴۰۳ واحد به رقم یک میلیون و ۵۲۳ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۴ هزار و ۲۵۶ واحد کاهش، رقم ۴۶۵ هزار و ۳۵۱ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات چهارمین روز هفته، بیش از ۹ میلیارد و ۸۴۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۰ هزار و ۱۸۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش ۱۶ هزار و ۶۲۵ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۱۴ هزار و ۳۳۶ واحدی را تجربه کردند. ​

همچنین گروه فراورده‌های نفتی با ۷۸ هزار و ۲۹۶ معامله به ارزش ۷ هزار و ۶۵۶ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۱۱۰ هزار و ۱۱۷ معامله به ارزش ۷ هزار و ۱۵۷ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۹۶ هزار و ۶۵۳ معامله به ارزش ۴ هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال، گروه مواد دارویی با ۶۲ هزار و ۵۵۲ معامله به ارزش ۴ هزار و ۶۵۱ میلیارد ریال و گروه شیمیایی با ۷۴ هزار و ۷۸۵ معامله به ارزش ۳ هزار و ۹۵۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با ۳ هزار و ۳۹ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۴۹ واحد، شرکت نفت سپاهان با ۲۸۹ واحد، شرکت خدمات انفورماتیک با ۲۱۶ واحد و شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۱۳۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۵۳۵ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۹۴۸ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۸۰۳ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۷۹۸ واحد و سرمایه‌گذاری غدیر با ۷۹۰ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده