تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۲۵
بازدید: ۸۰۳
کد خبر: ۲۲۶۶۱۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولاد، اپال را می‌خرد؟

‌می‌متالز - بانک پارسیان در پاسخ به پرسش همفکران در مورد آخرین وضعیت واگذاری اپال اعلام کرد که «درخواست‌های متعددی» برای خرید رسیده است.

به گزارش می متالز به نقل از همفکران، بانک پارسیان در پاسخ به پرسش همفکران در مورد آخرین وضعیت واگذاری اپال اعلام کرد که «درخواست‌های متعددی» برای خرید رسیده است. روابط عمومی بانک پارسیان در پاسخی که به نقل از معاونت مالی بانک برای همفکران ارسال کرده، آورده است: «بانک پارسیان در راستای ایفای مسوولیت قانونی و به منظور بهبود نسبت‌های مالی و افزایش ثروت سهامداران در نظر دارد نسبت به واگذاری دارایی‌ها و سرمایه گذاری‌های خود اقدام نماید، یکی از این سرمایه گذاری ها، شرکت سرمایه گذاری پارسیان، شرکت مادر اپال پارسیان است که بابت خرید سهام شرکت مذکور درخواست‌های متعددی دریافت شده و مذاکراتی نیز صورت پذیرفته لذا در صورت نهایی شدن از طریق سامانه کدال به اطالع سهامداران محترم خواهد رسید.»

هرچند بانک پارسیان در این پاسخ نام خریدار را مشخص نکرده است، اما اظهارات رئیس هیات عامل ایمیدرو، در همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران که اوایل سال جاری برگزار شد، نشان می‌دهد «فولاد مبارکه» مهم‌ترین مشتری اپال است. خداداد غریب پور در این همایش گفته بود: «بانک پارسیان باید سهام خود را در شرکت اُپال پارسیان بفروشد و شرکت‌های فولادی به ویژه فولاد مبارکه این سهام را بخرد.»

اختلاف نظر بر سر قیمت نهایی؟

یکی از مسوولان امور سهام شرکت اپال در این مورد به همفکران می‌گوید: «واگذاری قرار بود انجام شود و وارد مراحل نهایی شده بود، اما بانک پارسیان و فولاد مبارکه بر سر ارقامی که برای مالکیت هر سهم مطرح شده بود دچار اختلاف نظر شدند.» هرچند مشخص شده است که این عرضه بلوکی بخش عمده‌ای از سهام اپال را در اختیار فولاد قرار می‌دهد، اما شرکت اپال مقدار قطعی را فاش نمی‌کند.

بانک پارسیان در صورت واگذاری عمده سهام خود در اپال سود قابل توجهی را شناسایی می‌کند. این بانک در اسفند ماه سال گذشته از شناسایی ۱۷۰۷۸ میلیارد ریال سود برای شرکت سرمایه گذاری پارسیان در ازای واگذاری بخشی از سهام اپال خبر داده بود. اپال به عنوان یک شرکت معدنی در حوزه استخراج معدن، تولید انواع مواد معدنی، فرآوری مواد معدنی، توسعه و ساماندهی انواع طرح‌های واحد‌های معدنی فعالیت می‌کند. مجموعه کارخانه‌های تولید کنسانتره این شرکت با دو خط تولید ٦/٢ و ٤/٢ میلیون تنی و کارخانه تولید گندله با ظرفیت ۵ میلیون تنی فعالیت می‌کنند.

منبع: همفکران

عناوین برگزیده