تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۲
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۲۲۶۶۴۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
علی پور:

مسکن کم درآمد‌ها با اجرای "قانون جهش تولید و تامین مسکن" تامین می‌شود

‌می‌متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه مجلس شرایط را برای تامین مسکن مردم فراهم کرده است، گفت: اجرای "قانون جهش تولید و تامین مسکن" جهشی در راستای تامین مسکن افراد کم درآمد جامعه می‌تواند ایجاد کند.

به گزارش می‌متالز، محمد علی پور با اشاره به مزایای "قانون جهش تولید و تامین مسکن"، گفت: این مصوبه مجلس که تائید شواری نگهبان را نیز به دست آورده و در نتیجه به قانون تبدیل شده است دولت را ملزم می‌کند برای تهیه و تامین زمین به‌منظور ساخت مسکن قدم‌های جدی بردارد چراکه زمین بیشترین قیمت را در ساخت یک ساختمان به خود اختصاص می‌دهد لذا اگر به‌صورت ارزان توسط دولت تهیه شود در کاهش هزینه‌های تولید مسکن موثر واقع خواهد شد، در این مسیر ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف دولتی باید زمین‌های خود را از انحصار خارج کنند.

نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اجرای "قانون جهش تولید و تامین مسکن" جهشی در راستای تامین مسکن افراد کم درآمد جامعه می‌تواند ایجاد کند و درصورت اجرای آن توسط دولت سیزدهم می‌توان دغدغه تامین مسکن قشر عظیمی از جامعه را کاهش داد، البته دولت آقای رئیسی قول‌هایی را در حوزه ساخت مسکن داده است که این قانون می‌تواند به آن‌ها در مسیر فوق کمک کند.

وی با بیان اینکه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی براساس "قانون جهش تولید و تامین مسکن" به اراده و اهتمام جدی همه ارکان دولت و همکاری آن‌ها با مجلس نیاز دارد، افزود: تمامی مولفه‌ها و شرایط ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در این قانون پیش‌بینی شده است.

علی پور با ابراز خرسندی از خودکفایی در حوزه تامین مصالح ساختمانی، اظهار کرد: تسهیلات بانکی برای هدایت به سمت ساخت مسکن، نیروی انسانی کارآمد و زمین مناسب برای تولید خانه در کشور وجود دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین معتقد است اگر زمین ارزان قیمت با تسهیلات مناسب در اختیار سازندگان حرفه‌ای مسکن و بخش‌های خصوصی قرار گیرد، دست سوداگران از این بازار کوتاه شده و تلاطم بازار کاهش پیدا می‌کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده