تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۶
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۲۲۶۶۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

از سر گیری صادرات فولاد به افغانستان

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت از سر گیری صادرات فولاد به افغانستان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در ارتباط با صادرات فولاد به افغانستان گفت: در زمینه صادرات، کار به منوال قبل درحال انجام است و مشکلی وجود ندارد. صادرات به افغانستان به علت مشکلات سیاسی که در این کشور به وجود آمد به مدت دوهفته متوقف شد و ماشین‌های حمل بار هم در گمرکات مانده بودند، وضعیت خطر در این کشور شدید بود و خود راننده‌ها هم این ریسک را نمی‌کردند. اما صادرات دوباره از سرگرفته و مشکل آن به این کشور حل شد و ماشین‌ها در گمرکات در حال عبور و مرور هستند. اما هنوز برآوردی از میزان صادرات بعد از ازسرگیری انجام نداده‌ایم.

سیف‌الله امیری افزود: درباره کشور‌های حوزه خلیج فارس نیز از آنجا که میزان صادرات ما به طور کلی افزایش داشته و میزان صادرات فولاد ما به این کشور‌ها بسیار خوب و بهتر از گذشته هم شده است.

وی اظهار کرد: از تولیدکننده‌ها می‌خواهیم که همه کالای خود را در بورس عرضه کنند تا نیاز داخل برآورده شود، برای ما اولویت اول و دوم نیاز داخل است، بنابراین، کالای خود را در بورس عرضه کنند تا صنایع داخلی به مشکل برنخورند. آنچه که در داخل نیاز نبود می‌تواند صادر شود و مشکلی از این جهت نیست و حتی کمک هم می‌کنیم.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده