تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۰
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۲۲۶۶۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سمیعی نژاد مدیرعامل سرمایه گذاری پارسیان:

برای شفافیت حداکثری، کل محصولاتمان در بورس کالا عرضه می‌شود

‌می‌متالز - محمدمسعود سمیعی نژاد مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پارسیان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه کلیه محصولات شرکت اکنون در بورس کالا عرضه می‌شود گفت: اولین شرکتی بودیم که به منظور تحقق شفافیت حداکثری ورود گندله و آهن اسفنجی را در بورس کالا کلید زدیم و بعد از آن، شرکت‌ها با استقبال از این تصمیم اقدام به عرضه محصولات خود در بورس کالا کردند.

به گزارش می‌متالز، سمیعی نژاد افزود: محصولات شرکت در بورس کالا کشف قیمت می‌شود که به جهت دارا بودن کلیه زنجیره و ورود به بورس کالا، مواد اولیه شرکت به تولیدکنندگان فروخته شده و وابسته به دلال و واسطه نیست.

سمیعی نژاد خاطرنشان کرد: اجرا و تکمیل طرح‌های نیمه تمام، تامین اشتغال پایدار و کمینه کردن دوره بازگشت سرمایه از جمله اهداف شرکت است که آن را با جدیت دنبال می‌کنیم.

او با بیان اینکه بخش اعظم تمرکز سرمایه گذاری ما در شرکت‌های دانش بنیان با محوریت بخش معدن و صنایع معدنی بوده است، اظهار داشت: همچنین در حوزه آب‌های زیرزمینی در استان سیستان و بلوچستان و در حوزه انرژی خورشیدی سرمایه گذاری داشتیم.

مدیرعامل سرمایه گذاری پارسیان گفت: باوجودآنکه شاخص‌های فضای کسب‌وکار با توجه به بعضی مشکلات ساختاری، تحریم‌ها و شیوع بیماری کووید-۱۹ درمجموع روند پیشرفت پروژه‌های توسعه‌ای را در سال گذشته تا حدی با کندی روبه‌رو کرد، صنایع سنگین زیرمجموعه این شرکت توانستند با کارآیی حداکثری به تولید ادامه دهند.

وی افزود: برنامه شرکت برای امسال مبتنی بر تمهید یک اقدام یکپارچه برای به‌ثمر نشاندن پروژه‌های صنایع معدنی حوزه سنگ‌آهن، صنایع فولاد، طرح‌ریزی پروژه‌های بزرگ‌مقیاس اکتشاف معادن خصوصا در حوزه فلزات پایه با پتانسیل رشد بالا در سال‌های پیش‌رو و همچنین تکمیل پروژه‌های زیرساختی خصوصا در زمینه فناوری‌های ارتباطی و حمل‌ونقل است.

به گفته سمیعی نژاد، عملکرد شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان در حمایت از سرمایه‌گذاری مستقل تامین‌کنندگان تکنولوژی مورد استفاده صنایع سنگین زیرمجموعه این شرکت در بعضی از به‌روزترین حوزه‌های تکنولوژی صنعتی مانند کاربرد هوش مصنوعی در عملیات معدنی به محصولات دانش‌بنیان منجر شده است. نتایج حاصل از این باور شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان به توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان طبق برآوردها، منجر به صرفه‌جویی در سطح ۳۰ میلیون یورو در سال مالی ۹۹ شده است.

او تصریح کرد: به دنبال طرح‌های نیمه تمامی رفتیم که در آمایش صنعتی به علت کسری بودجه تعطیل بود و ما در این راستا وارد عمل شدیم البته یکی از اهداف ما تامین اشتغال پایدار بود و سعی کردیم از هر گونه کار بازرگانی خارج شویم.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده