تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۳
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۲۲۶۷۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شب خونین بازار رمزارز‌ها / سقوط ۱۰ درصدی ارز‌های دیجیتال در روز بیت‌کوین

‌می‌متالز - در جریان معاملات ۲۴ ساعت گذشته بازار رمزارزها، ارزش این بازار با بیش از ۱۰ درصد افت به ۲٫۱ هزار میلیارد دلار رسید.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات ۲۴ ساعت گذشته بازار رمزارزها، ارزش این بازار با بیش از ۱۰ درصد افت به ۲٫۱ هزار میلیارد دلار رسید. این بدترین عملکرد یک روزه بازار ارز‌های دیجیتال در ۴ ماه اخیر بوده است. با این حال حجم معاملات بازار رمزارز‌ها در روز گذشته از مرز ۲۸۰ میلیارد دلار هم عبور کرد.

سقوط روز گذشته بازار در حالی رقم خورده که السالوادور روز گذشته به عنوان اولین کشور جهان بیت‌کوین را به عنوان ارز پرداخت قانونی اعلام کرد. بدین ترتیب روز بیت‌کوین به خونین‌ترین روز بازار از ماه می (۴ ماه پیش) تبدیل شد.

در معاملات شبانه‌روز گذشته، بیت‌کوین با افتی ۱۰٫۵ درصدی به سطح ۴۵ هزار واحدی سقوط کرده است. حجم معاملات شب گذشته ۶۶ میلیارد دلار بود و حالا ارزش بازار پادشاه رمزارز‌ها به ۸۶۰ میلیارد دلار رسیده است.

شب خونین بازار رمزارز‌ها / سقوط ۱۰ درصدی ارز‌های دیجیتال در روز بیت‌کوین

اتریوم هم در ۲۴ ساعت گذشته افت ۱۱ درصدی را به ثبت رسانده و مجددا به زیر ۳۴۰۰ دلار رسیده است. ارزش معاملات اتریوم در شبانه‌روز گذشته ۴۶ میلیارد دلار بوده است.

کاردانو هم از ریزش دسته‌جمعی بازار رمزارز‌ها جا نماند و این ارز هم ۱۲ درصد افت قیمت داشت. در حال حاضر کاردانو در محدوده ۲٫۳ دلاری معامله می‌شود.

با این حال در میان ۱۰۰ رمزارز برتر از نظر ارزش بازار، تتا، تورچین و کوانتوم بیشترین افت قیمت را به ثبت رسانند. شبکه تتا با افتی ۲۶ درصدی در یک روز گذشته به محدوده ۶٫۶ دلاری رسیده و کوانتوم هم با ۲۱٫۵ درصد افت ۱۱٫۶ دلاری شده است.

در آن طرف، ارز دیجیتال نیر (Near) در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ درصد بازدهی مثبت داشته است. آلگو هم ۱۳ درصد رشد قیمت داشته تا دارندگان آن در شب ریزش ارز‌های دیجیتال به سود برسند.

بازار سرخ روز گذشته موجب شده تا حدود ۳۳۰ میلیارد دلار به طور کامل از ارزش بازار کاسته شود.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده