تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۵
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۲۲۶۷۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سقوط قیمت بیت کوین/ بازار ارز‌های دیجیتال ریخت

‌می‌متالز - در حالی که قیمت بیت کوین نزدیک ۵۲ هزار دلار معامله می‌شد، اما به یکباره طی چند ساعت گذشته بیش از ۱۳ درصد سقوط کرده است.

به گزارش می‌متالز، طی چند ساعت گذشته قیمت بیت کوین ۱۳.۷ درصد سقوط کرده است. در حالی که همین دیروز قیمت بیت کوین حدود ۵۲ هزار دلار معامله می‌شد، اما هم اکنون حتی کانال ۴۶ هزار دلاری را از دست داده و ۴۵ هزار و ۳۸۹ دلار در حال معامله است.

این قیمت نسبت به هفته پیش هم ۳.۵ درصد پایین آمده و ارزش کل بازار بیت کوین را به ۸۵۷ میلیارد دلار رسانده است.

در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۴۵ میلیون بیت کوین به ارزش ۶۶ میلیارد دلار هم در بازار جهانی جابجا شده و تعداد بیت کوین امروز به ۱۸ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۹۵۰ عدد رسیده است. دیگر ارز‌های مجازی هم از این سقوط مستثنی نبوده به گونه‌ای که اتریوم هم ۱۴.۲ درصد سقوط کرد و به ۳۳۵۹ دلار رسید. کاردانو نیز ۱۵.۴ درصد از قیمت خود را از دست داد و هم اکنون ۲.۳۸ دلار معامله می‌شود.

باینانس کوین و ریپل، اما سقوط شدیدتری را به ثبت رسانده و به ترتیب با ۲۰ و ۲۳ درصد سقوط ۳۹۷ و ۱.۰۶ دلار دست به دست می‌شوند.

سولانا هم که مدتی است در جایگاه هفتمین ارز مطرح بازار قرار گرفته، امروز بیش از ۱۸ درصد افت کرد و به قیمت ۱۵۹.۳ دلار رسید. دوج کوین هم افت ۱۹.۳ درصدی داشت و هم اکنون ۲۴ سنت خرید و فروش می‌شود. به طور کلی ارزش کل بازار ارز‌های مجازی جهان ۱۴.۸۹ درصد سقوط کرده و ۲۰۲۳ میلیارد دلار رسیده است.

تعداد ارز‌های مجازی جهان هم امروز به ۱۱ هزار و ۷۵۱ نوع رسید و در این بازار حجم باورنکردنی ۲۴۱ میلیارد دلار در ۲۴ ساعت گذشته پول جابجا شده است.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده