تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۱۵
بازدید: ۲۷۶
کد خبر: ۲۲۶۷۳۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

پیش‌بینی به روز از آینده بازار ملک

‌می‌متالز - به دنبال تغییر و تحولات اخیر در عرصه سیاسی و شروع کار دولت سیزدهم، آتیه بازار مسکن می‌تواند متاثر از تصمیمات اقتصادی و غیراقتصادی که دولت جدید اتخاذ خواهد کرد، سرنوشت متفاوتی نسبت به آنچه فعالان بازار در ابتدای امسال پیش‌بینی می‌کردند، پیدا کند؛ موضوعی که فردا در یک وبینار آموزشی که توسط «دنیای اقتصاد» برگزار می‌شود، به تفصیل به آن پرداخته خواهد شد. به گزارش «دنیای اقتصاد»، بازار مسکن در ماه‌های اخیر شرایط فوق‌العاده حساسی را سپری می‌کند چراکه از یک‌سو عمق رکود در این بازار کم‌سابقه است و از سوی دیگر بازار به کلی از دسترس متقاضیان مصرفی مسکن خارج شده است.

به گزارش می‌متالز، به دنبال چند دوره جهش قیمت مسکن نه تنها خانه اولی‌ها بازار مسکن را ترک کرده‌اند، بلکه حتی متقاضیان تبدیل به احسن از هرگونه اقدام برای فروش ملک خود و خرید خانه جایگزین پرهیز می‌کنند و همچنان این بیم وجود دارد که مبادا در جریان انجام دو معامله، قیمت مسکن تغییر کند و آن‌ها متضرر شوند. در چنین شرایطی برنامه‌های ارائه شده از سوی دولت جدید برای تنظیم بازار مسکن مورد تشریح و بازگویی قرار گرفته و سید‌ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اعلام کرده قصد دارد چند برنامه مهم را برای خروج از بحران فعلی در بازار ملک در اولویت اجرا دهد. مهم‌ترین برنامه دولت سیزدهم در بخش مسکن، ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی برای چهار سال پیاپی است تا به این ترتیب کمبود عرضه را که به عنوان عارضه بازار مسکن شناسایی کرده، برطرف کند. همچنین تصمیمات دیگری در ارتباط با سمت عرضه، تقاضا و حتی واسطه‌های بازار مسکن در برنامه‌های اعلام شده تشریح شده که البته جزئیات زمان اجرای هر یک از این تصمیمات هنوز به‌طور رسمی عنوان نشده است. اطلاع فعالان ساختمانی و علاقه‌مندان بازار املاک مسکونی از کم و کیف این برنامه‌ها می‌تواند به فعالان بازار اعم از گروه خریدار، فروشنده، سازنده، مالکان زمین و واسطه‌های بازار معاملات مسکن و همچنین فضای کارشناسی بازار مسکن در تحلیل دقیق‌تر از آنچه در چهار سال پیش‌رو در مسیر بازار مسکن قرار دارد، کمک کند.

تصمیمات و سیاست‌های جدید به قدری از اهمیت برخوردار هستند که می‌توانند جهت کلی بازار در چهار سال آینده را تعیین کنند. «دنیای اقتصاد» به دلیل اهمیت این موضوع پنج‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ در یک وبینار چهار ساعته به تشریح موضوع «بازار مسکن در دولت رئیسی» خواهد پرداخت. این وبینار از ساعت ۹ لغایت ۱۳ برگزار خواهد شد.

در این وبینار فعالان و علاقه‌مندان بازار مسکن با اطلاع از جزئیات سیاست‌های دولت جدید در ارتباط با بازار زمین و مسکن، از سناریو‌های احتمالی برای چهار سال پیش روی بازار ملک مطلع خواهند شد؛ همچنین به سوالات آن‌ها در ارتباط با شرایط پیش‌روی بازار پاسخ داده می‌شود. مدرس این وبینار فرید قدیری، دبیر گروه مسکن و عمران روزنامه «دنیای اقتصاد» است. علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره مجازی می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۲۷۱۰۱۷۵ و ۴۲۷۱۰۱۷۸ تماس بگیرند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده