تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۵۵
بازدید: ۳۰۸
کد خبر: ۲۲۶۸۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مناسبات بازرگانی ایران و آذربایجان افزایش می‌یابد

‌می‌متالز - سفیر جدید جمهوری آذربایجان در تهران بر توسعه روابط تجاری و مناسبات بازرگانی با ایران به ۲ تا ۳ برابر شرایط کنونی تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، علی علیزاده در بدو ورود به خاک ایران ضمن تقدیر از حضور مسئولان استان اردبیل در مراسم استقبال گفت: توصیه مقام‌های جمهوری آذربایجان، افزایش و توسعه مناسبات تجاری و بازرگانی به ۲ تا ۳ برابر وضع موجود است.

وی افزود: مسئولان جمهوری آذربایجان با قوت از توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی ۲ کشور به ویژه استان‌های مرزی استقبال می‌کنند.

سفیر جدید جمهوری آذربایجان با استقبال از دعوت برای سفر به استان اردبیل بیان کرد: در اولین فرصت به این استان خواهم آمد و با مسوولان دولتی و بخش خصوصی ملاقاتی صورت خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل نیز بر توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری استان اردبیل و جمهوری آذربایجان تاکید کرد.

ارژنگ عزیزی، مرز ایران با آذربایجان را جزو امن‌ترین مرز‌ها دانست و اضافه کرد: با توجه به اشتراکات فرهنگی، اجتماعی و دینی توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری همواره مورد تاکید و حمایت مقامات عالی هر ۲ کشور بوده است.

وی ضمن دعوت از سفیر جدید جمهوری آذربایجان در ایران برای سفر به استان اردبیل افزود: تسهیل در تردد تجار و بازرگانان استان اردبیل به کشور آذربایجان در شرایط کرونایی، پیگیری تفاهم‌نامه‌های مسوولان استان اردبیل با مقامات کشور جمهوری آذربایجان در رابطه با ایجاد بارانداز ریلی در نقطه مرزی تازه‌کند پارس‌آباد از جمله انتظارات مسوولان این استان از سفیر جدید است.

سفیر جدید جمهوری آذربایجان از طریق مرز زمینی آستارا وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شد و از سوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل و مدیرکل گمرک آستارا مورد استقبال قرار گرفت.

ایران در مقایسه با کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس در نیمه نخست سال‌جاری میلادی، بیشترین مبادلات تجاری را با جمهوری آذربایجان داشته، به طوری که ارزش مبادلات تجاری میان ۲ کشور در این مدت به بیش از ۱۹۴ میلیون دلار رسیده است.

عناوین برگزیده