تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۰
بازدید: ۳۸۸
کد خبر: ۲۲۶۸۳۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

پروژه ۱۰ میلیون یورویی فروآلیاژ اسلام‌ آباد غرب اول مهر افتتاح می‌شود

‌می‌متالز - استاندار کرمانشاه گفت: پروژه فروآلیاژ و منگنز اسلام‌آبادغرب با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون یورو اکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اول مهرماه امسال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، «هوشنگ بازوند» روز پنجشنبه در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان که برای حل مشکلات سرمایه‌گذار چینی این پروژه در استانداری کرمانشاه تشکیل شد، افزود: این پروژه حدود ۲۵۰ نفر اشتغال زایی به دنبال دارد که بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه در سال تولید، مانع‌ زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها باید همه مدیران در جهت رفع مشکلات تولید و واحد‌های صنعتی حرکت کنند، اظهار داشت: این سرمایه‌گذاری خارجی بدون کوچکترین تعهدی برای استان انجام شده و حیف است کار آن‌ها را عقب بیاندازیم و مشکلات آن‌ها را حل نکنیم.

مقام عالی دولت در استان کرمانشاه عمل به شعار سال را از تاکیدات مقام معظم رهبری، رییس‌جمهوری و یک راهبرد اساسی برای همه مدیران و کارگزاران نظام توصیف کرد و گفت: شرکت توزیع برق و برق منطقه‌ای باید مشکلات را در استان حل کنند و منتظر پاسخ مرکز نباشند تا پروژه‌های اینچنینی معطل نماند.

بازوند یکی از شاخص‌های اصلی مدیریت را قدرت تصمیم‌گیری مدیران استانی دانست و افزود: هر استانی که توانست خودش تصمیم بگیرد سریعتر پیشرفت می‌کند و شرکت برق منطقه‌ای و توزیع برق هرچه سریعتر نسبت به رفع مشکلات برقی این پروژه اقدام کنند.

در انتهای این مراسم مدیران برق منطقه‌ای و شرکت توزیع برق برای رفع مشکلات برقی این پروژه قول مساعد دادند.

پروژه فروسیلیس منیزیم گام بزرگی در راستای جلوگیری از خام فروشی است و بخشی از نیاز‌های داخلی کارخانه‌های فولاد کشور نیز از طریق این واحد صنعتی تامین می‌شود.

این پروژه توسط یک سرمایه گذار چینی با ظرفیت تولید هزار و ۵۰۰ تن در سال، امکان اشتغال زایی ۲۱۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۴۰۰ نفر را به صورت غیر مستقیم دارد.

شهرستان اسلام آبادغرب با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین المللی(اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده