تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۲۲
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۲۲۶۸۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دوراهی حساس در بازار رمزارز‌ها

‌می‌متالز - پس از ریزش شدید بازار، قیمت‌ها در حال احیای آهسته است.

به گزارش می‌متالز، جدال بین دیدگاه‌های صعودی و نزولی در بازار رمزارز به شدت بالا گرفته و فشار فروش نیرومند باعث شده است تا حتی اخبار بسیار مثبت بازار نظیر آغاز بررسی لایحه قانونی اعلام شدن بیت کوین و ارز‌های دیجیتالی دیگر در پاناما نیز نتوانند منجر به یک صعود نیرومند شوند. برخی از تحلیلگران معتقدند بازار در ماه سپتامبر وارد فاز استراحت و حتی اصلاح خواهد شد پیش از آن که حرکت صعودی اش را از سر گیرد.

بیت کوین به عنوان ارز رسمی السالوادور قابلیت معامله پیدا کرد. مک دونالد اعلام کرد در شعبات این برند در السالوادور امکان پرداخت با بیت کوین وجود خواهد داشت. از سوی دیگر هنوز بسیاری از کشور‌ها از جمله روسیه با تردید به رمزارز‌ها نگاه می‌کنند. کرملین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد به دلیل آسیب‌های احتمالی به نظام مالی روسیه، این کشور هنوز آمادگی پذیرش بیت کوین یا هیچ ارز دیجیتالی دیگری را ندارد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با صدور بیانیه تازه‌ای نسبت به کلاهبرداری‌های موجود در بازار ارز‌های دیجیتالی هشدار داده است. این کمیسیون به سرمایه گذاران هشدار داده است که وارد شدن در پروژه‌ها و فعالیت‌های مشکوک در بازار رمزارز‌ها به طمع کسب سود هنگفت می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری را به سرمایه آن‌ها وارد کند. این هشدار به ویژه خطاب به کسانی بوده است که در ارز‌های مشکوک تازه عرضه شده سرمایه گذاری می‌کنند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۲۰۹۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۹۸ درصد بیشتر شده است.

در حال حاضر ۴۵ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

منبع: اخبار اتاق ایران

عناوین برگزیده