تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۲۷
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۲۲۶۸۴۶
سرویس خبر : انرژی

افزایش قیمت بنزین دستورالعمل انرژی بایدن را مختل می‌کند

‌می‌متالز - اجرای تعهدات بایدن در تغییر به سمت انرژی‌های پاک باعث افزایش قیمت سوخت، پایین آمدن محبوبیت وی و به خطر افتادن موقعیتش در انتخابات آینده می‌شود.

به گزارش می‌متالز، اولویت جو بایدن در تغییر از سوخت‌های فسیلی به انرژی‌های تجدید پذیر از اولین روز ریاست جمهوری وی و توقف فعالیت در خط لوله «کی استون» توجه بسیاری را جلب کرده است. اما همه این توجهات مثبت نبوده و بسیاری در صنعت نفت و گاز نگرانی خود را در مورد رویکرد کاخ سفید نسبت به انرژی اعلام کرده‌اند؛ و حالا بایدن از اوپک پلاس تقاضای افزایش تولید کرده است.

این درخواست رئیس جمهور آمریکا از بزرگترین تولیدکنندگان نفت دنیا در فصل تابستان، دومین درخواست وی پس از رسیدن به ریاست جمهوری بود. در هر دو مورد، دلیل درخواست افزایش تولید، پایین نگه داشتن قیمت بنزین و راضی نگه داشتن مردم بوده است.

«هر کسی که می‌گوید می‌توانیم بدون افزایش قیمت سوخت‌های فسیلی به سمت انرژی پاک برویم، یا سخت در اشتباه است و یا یک سیاستمدار است». وی همچنین با اشاره به یکی از دردناک‌ترین حقایقی که سیاستمداران در زمینه انرژی با آن روبرو هستند گفت می‌توان هر قولی در مورد انرژی پاک داد، ولی اگر باعث افزایش قیمت بنزین شود، کم‌کم طرفداران خود را از دست می‌دهید و برای یک سیاستمدار این مساله بدتر از تولید آلاینده‌های کربنی است.

افزایش قیمت بنزین در آمریکا به دنبال طوفان ایدا

ارتباط بین قیمت بنزین و شانس موفقیت دوباره در انتخابات یا موفقیت حزب رئیس جمهور در انتخابات میان‌ دوره‌ای سال آینده در بحبوحه شرایط اقتصادی فعلی اهمیت بالایی دارد. گرچه اقتصاد آمریکا در سال جاری رو به رشد بوده، اما روند رشد اقتصادی این کشور کند شده، نگرانی نسبت به تورم بالا رفته و کمبود مواد اولیه مختلف تمام صنایع را با مشکل مواجه کرده است.

تحلیلگران عقیده دارند مردم در سراسر دنیا نسبت به افزایش قیمت بنزین حساس هستند و بسیاری از آن‌ها به تغییرات محیط زیستی هم اهمیت می‌دهند، ولی در آخر، حساسیت نسبت به قیمت سوخت بر نگرانی‌های محیط زیستی ارجحیت دارد.

با تمام صحبت‌هایی که بایدن در مورد انرژی پاک می‌کند، هنوز نتوانسته تولیدکنندگان نفت را مجبور کند بهای آلودگی ایجاد شده از تولیدات خود را بپردازند. اگر این اتفاق بیفتد، تولیدکنندگان بلافاصله این هزینه را به مصرف کنندگان منتقل می‌کنند و این به معنای ۱۸ درصد افزایش قیمت بنزین خواهد بود که محبوبیت بایدن را پایین می‌آورد.

منبع: ایکوپرس

عناوین برگزیده