تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۳
بازدید: ۳۰۷
کد خبر: ۲۲۶۸۷۷
سرویس خبر : انرژی

قیمت برق در انگلیس به بالاترین رقم رسید

‌می‌متالز - بالا رفتن قیمت گاز طبیعی که منبع اصلی تولید برق در انگلیس است و همچنین مختل شدن تولیدبرق بادی به خاطر هوای گرم و ساکن، قیمت برق در این کشور را به بالاترین رقم رسانده است.

به گزارش می‌متالز، قیمت بالای گاز طبیعی و سرعت پایین باد در انگلیس باعث افزایش شدید قیمت برق در این کشور شده است.

گاز طبیعی هنوز هم ۳۰ درصد از تولید برق انگلیس را بر عهده دارد و با افزایش قیمت گاز در هفته‌های اخیر، قیمت برق هم بالا رفته است. به علاوه، سرعت پایین باد کارآمدی تولید برق بادی در این کشور را پایین آورده و عرضه برق را با مشکل مواجه کرده است.

انگلیس به دنبال افزایش قیمت گاز طبیعی و هوای گرم و ساکن روز‌های اخیر، یکی از کارخانه‌های قدیمی زغال سنگ خود را برای تولید برق راه اندازی کرده است.

انگلیس قول داده بود نیروگاه‌های دارای سوخت زغال سنگ را تا اکتبر ۲۰۲۴ تعطیل کند.

زغال سنگ در روز دوشنبه ۳ درصد از برق مورد نیاز انگلیس را تامین کرد. این رقم طی ماه‌های اخیر به طور متوسط برابر با ۲ درصد بود.

انگلیس از اواسط ماه اوت یعنی زمانی که سه روز برق بدون زغال سنگ تولید کرده بود، دوباره وابسته به تولید هر روزه برق از زغال سنگ شده است.

این کشور همانند سایر کشور‌های اروپا بارسیدن فصل سرما شاهد افزایش بیشتر قیمت برق خواهد بود. سطح گاز طبیعی در ذخایر اروپا به خاطر هوای سرد فصل بهار، افزایش قیمت گاز در بحبوحه صادرات کمتر گازپروم روسیه و همچنین افزایش قیمت گاز طبیعی مایع، از سطح طبیعی بسیار پایین‌تر آمده است.

افزایش قیمت انرژی برای مصرف کنندگان اروپایی باعث تورم و افزایش قیمت کالا‌ها شده است.

در آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا، افزایش قیمت انرژی تورم سالانه را در ماه اوت به بالاترین رقم طی ۱۳ سال گذشته رساند و باعث افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی شد. اسپانیا هم شاهد افزایش شدید تورم به خاطر بالا رفتن قیمت برق بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده