تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۹
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۲۲۶۸۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرنوشت واحد ستادیِ ناظر بر کارشناسان مجازی بعد از انحلال/ دستور تازه رئیس کل گمرک

‌می‌متالز - بعد از اعلام انحلال دفتر پایش از زیر مجموعه‌های معاونت فنی گمرک، حالا رئیس کل گمرک دستور تازه‌ای در این خصوص صادر کرده است.

به گزارش می‌متالز، چندی قبل و در اوایل مرداد ماه معاون فنی گمرک در مکاتبه‌ای با «مهدی میراشرفی» رئیس‌کل گمرک ایران از انحلال واحد پایش گمرک جمهوری اسلامی خبر داد. این واحد وظیفه نظارت بر کارشناسان مجازی گمرک را به‌عهده دارد.

در این مکاتبه آمده بود: «در اجرای دستور جنابعالی و متعاقب جلسه برگزارشده با حضور معاون محترم برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل و... نظر به اینکه مقرر گردید در خصوص مسائل مشکلات و جابه‌جایی کارشناسان مجازی گمرکات رأساً از طریق ادارات حراست و امور انتظامی خود با دفتر حراست و امور انتظامی گمرک ایران مکاتبه نمایند، بدین وسیله به استحضار می‌رساند واحد پایش مستقر در دفتر واردات منحل و حق هیچ گونه دخالت در امور مربوط به کارشناسان مجازی را نخواهد داشت. مستدعی است دستور فرمایند مراتب به گمرکات اجرایی نیز ابلاغ و از مکاتبه با دفتر واردات و تماس تلفنی با دفتر مرکزی جهت پیگیری امور مربوط به کارشناسان مجازی خودداری نمایند.»

حالا علی وکیلی، مدیر کل دفتر واردات در مکاتبه‌ای با مدیر کل منابع انسانی اعلام کرد، با عنایت به دستور مقام محترم ریاست کل در هامش نامه شماره ۱۴۰۰/۷۵۳۳۶۸ مورخ ۱۴۰۰/۶/۱۴ این دفتر مبنی بر استقرار واحد پایش در دفتر مدیریت اطلاعات و برنامه ریزی و انتقال رئیس گروه تجزیه و اطلاعات گمرکی به دفتر ستادی مزبور بدین وسیله پایان کار ایشان در این دفتر در پایان وقت اداری مورخ ۱۴۰۰/۶/۱۶ جهت اطلاع و دستور اقدام لازم اعلام می‌گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده