تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۷
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۲۲۶۸۸۱
سرویس خبر : انرژی

خلیج مکزیک آمریکا شاهد بدترین اختلال در تولید انرژی پس از طوفان کاترینا بوده است

‌می‌متالز - بسیاری از تحلیلگران انرژی انتظار دارند تولید نفت آمریکا ۳۰ میلیون بشکه در سال جاری میلادی به خاطر روند کند از سرگیری تولید در خلیج مکزیک پس از طوفان ایدا کاهش یابد که بزرگترین اختلال نفتی در آمریکا پس از طوفان کاتریناست.

به گزارش می‌متالز، آسیب وارد شده به تولید انرژی دریایی در خلیج مکزیک آمریکا توسط طوفان ایدا بدترین آسیب طی ۱۶ سال گذشته بود. این طوفان زنجیره‌های عرضه داخلی و جهانی را تحت فشار قرار داده و بیش از پیش ادعای فدرال رزرو مبنی بر موقتی بودن تورم را زیر سوال برده است.

طوفان‌های خلیج مکزیک معمولاً خسارت کمتری به تولید نفت و گاز دریایی وارد می‌کنند، ولی این بار تولید از این منطقه به خاطر باد‌های شدید طوفان ایدا که باعث خرابی سکو‌های دریایی و تاسیسات حمایتی بر روی ساحل شده بود، بسیار پایین آمده است.

این به معنای نیاز به زمان طولانی برای بهبود تولید انرژی دریایی در آمریکاست. ۷۹ درصد از تولید نفت دریایی در این منطقه متوقف شده است.

از زمان تخلیه اولین سکو‌های نفتی قبل از طوفان ایدا، تولید ۱۷.۵ میلیون بشکه نفت متوقف شده است. بسیاری از تحلیلگران انرژی انتظار دارند تولید آمریکا ۳۰ میلیون بشکه در سال جاری میلادی به خاطر روند کند از سرگیری تولید در این منطقه کاهش یابد.

کارستن فریچ، تحلیلگر کامرز بانک آمریکا می‌گوید: «پس از طوفان کاترینا که ۱۶ سال پیش در همین زمان اتفاق افتاد، تولید نفت در این منطقه تازه به سطح معمول بازگشته بود. پس از طوفان کاترینا در آن زمان یک توفان مخرب دیگر با نام ریتا هم اتفاق افتاد».

در حال حاضر هم اختلالات جوی در خلیج مکزیک اتفاق می‌افتد که ممکن است طی دو سال آینده به یک طوفان دیگر بینجامد.

هنوز زمان دقیقی برای از سرگیری تولید در خلیج مکزیک اعلام نشده است، ولی احتمالا زمان زیادی طول خواهد کشید، چون بسیاری از چاه‌های دریایی نفت و گاز و تاسیسات انتقال نیاز به تعمیرات اساسی دارند.

خلیج مکزیک آمریکا ۱۶ درصد از کل تولید نفت این کشور را در اختیار دارد که معادل ۱.۸ میلیون بشکه در روز است. انتظار می‌رود کل تولید نفت خام آمریکا کاهش قابل توجهی داشته باشد.

بخش پتروشیمی در خشکی هم به خاطر بسته شدن پالایشگاه‌ها با مشکلاتی مواجه شده است. صادرات و واردات مواد اولیه اساسی هم تحت تاثیر قرار گرفته است.

طوفان ایدا عرضه جهانی برخی کالا‌ها را مختل کرده و کابوسی شده برای بسیاری از بنادر بزرگ خلیج مکزیک که می‌تواند قیمت برخی کالا‌ها را بالا برده و آسیب بیشتری به مصرف‌کنندگان برساند.

با این وجود، فدرال رزرو آمریکا همچنان اطمینان می‌دهد که تورم ایجاد شده موقتی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده